Analiză: Piața auto din Europa va crește în 2022, dar nu va reveni încă la nivelul anterior crizei
Numărul 5, 9-15 feb. 2022 » Lumea în care trăim
Vânzările de autoturisme în Uniunea Europeană ar urma să crească cu 7,9% în acest an, după doi ani de declin, dar, cu toate acestea, vor fi cu aproape 20% sub nivelul la care erau în 2019, înaintea pandemiei de coronavirus, a anunțat Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters, preluată de Agerpres. Asociația, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a subliniat că avansul de 7,9% din acest an vine după un an 2021 foarte slab, când piața auto europeană a înregistrat un declin de 2,4% și au fost înmatriculate doar 9,7 milioane de autoturisme.
„În condițiile în care aprovizionarea cu cipuri ar urma să se stabilizeze în 2022, ACEA prognozează că înmatriculările de autoturisme în UE vor reveni pe creștere în acest an, ajungând la 10,5 milioane de unități”, a informat organizația, într-un comunicat. Asociația a subliniat că este urgent ca UE să își reducă dependența de furnizorii externi de semiconductori, astfel încât să evite pe viitor pagubele provocate unor industrii strategice. De asemenea, ACEA a atras atenția asupra faptului că, deși în prezent vehiculele electrice reprezintă aproape o cincime din noile autoturisme vândute în UE, ritmul de extindere a infrastructurii de încărcare este unul lent.
„Vânzările de automobile electrice au crescut de peste 10 ori între 2017 și 2021, în timp ce numărul stațiilor publice de încărcare din UE a crescut cu mai puțin de 2,5 ori, în această perioadă. Dacă situația nu va fi rezolvată urgent prin introducerea unor ținte mai ambițioase pentru toate statele membre UE, vom ajunge la un impas foarte curând”, a spus președintele ACEA, Oliver Zipse.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice