Analiză: Piața de lux reprezintă, în 2023, aproape 20% din oferta totală de locuințe a României
Numărul 25-26, 28 iun. - 11 iul. 2023 » Roza vânturilor
Piața de lux reprezintă, în acest an, aproape 20% din oferta totală de locuințe a României, dintre care 90% se află în București, susțin reprezentații unor companii de pe piața imobiliară, citați de Agerpres. Aproximativ 50% dintre tranzacțiile imobiliare au fost făcute cu fonduri proprii, iar dezvoltatorii susțin că peste 70% dintre acestea au fost pentru apartamente medium-high și de lux sau pentru locuințele mai scumpe dintr-un ansamblu, adică exact opusul tendinței de până acum, arată datele Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prezentate în analiză. Potrivit specialiștilor pieței imobiliare, criteriile cele mai importante ce alcătuiesc prețul unui apartament de lux sunt, în continuare, zona, suprafața și finisajele.
Detaliile inedite, în schimb, fac diferența, iar clienții se orientează către locuințe care oferă facilități conexe cât mai speciale.
Conform analizei, printre facilitățile conexe pentru locuințele de lux sunt: parchet triplu stratificat din lemn masiv, marmură, piatra naturală decorativă, vopsea naturală, plăci ceramice, elemente decorative din materiale naturale, utilități "de brand", placate cu aur sau argint, baterii de chiuveta personalizate, mozaic cu argint, elemente decorative din pietre, metale prețioase și fibre naturale, utilități suflate cu metale prețioase.
Pe lista facilităților se mai află: obiecte de mobilier de designer/brand, extra-utilități precum jacuzzi, perdea de aer la intrare, aspirare prin pereți și arhitectura customizată, respectiv locuințe tip loft, compartimentarea adaptată stilului de viață al clientului.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice