Analiză: Piața din România a serviciilor de mâncare gătită va atinge valoarea de 20 miliarde de lei, în 2021
Numărul 49, 15-21 dec. 2020 » Analize și sinteze
Piața de food service din România va ajunge la valoarea de 20 miliarde lei, dublu față de situația din acest an, dar în scădere cu 20% comparativ cu 2019, arată datele analizate de Hospitality Culture Institute, citate de Agerpres. Conform datelor centralizate, piața de profil care cuprinde activitatea de restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri și supermarketuri nu va mai fi influențată doar de evoluția pandemică, ci și de o serie de factori pozitivi care țin și de strategia de business. „Antreprenorii și investitorii din industria ospitalității s-au adaptat și găsesc în fiecare lună metode noi de a-și ține business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregătește pentru o revenire cu adevărat în «V» în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalității nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în același timp, un moment ideal pentru cei ce doresc să investească în sector. Principalii vectori de creștere ai pieței de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery și take-away și deschiderea interioarelor și a restaurantelor hotelurilor care au fost închise 6 luni, anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.
Sectorul de livrări reprezintă, în acest an, 50% din totalul pieței de food service, față de doar 10%, cât se consemna în 2019. Calculele autorilor cercetării arată că, în 2021, cota va fi de 30%, în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor crește ca pondere.
Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărțit jucătorii din industrie în trei categorii: antreprenorii care s-au luptat să-și țină brandul în piață și în permanent contact cu consumatorii, identificând soluții și oportunități de vânzare, investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere și care nu vor reuși să redeschidă în primăvara viitoare, pentru că au consumat toate resursele de voință și bani, dar și antreprenorii care au închis operațiunile la începutul pandemiei și care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă și care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.
În viziunea realizatorilor analizei de piață, marii câștigători ai crizei vor fi restaurantele mici, „love brandurile” care s-au reinventat și au trecut la take-away și delivery și care vor câștiga cu 30%-40% mai mult decât înainte de criză, dar ca profitabilitate, nu în funcție de cifra de afaceri.
Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial