Analiză: Piața serviciilor de curățenie din România, estimată la aproape 2 miliarde de lei în 2019
Numărul 33-34, 25 aug.-7 sept.2020 » Analize și sinteze
Piața locală de curățenie din România este estimată la aproape 2 miliarde de lei pentru anul trecut, iar în 2018 cele mai mari zece companii din domeniu au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei, potrivit unei analize realizate de KeysFin, informează Agerpres. În ceea ce privește cifra de afaceri a pieței locale de servicii de curățenie (întreținerea curățeniei, curățenia generală sau post-construcție), aceasta a crescut cu 21%, în 2018, față de 2017, respectiv cu 120% față de 2009, ajungând la 1,8 miliarde de lei.
Analiștii estimează continuarea ritmului de creștere la aproape două miliarde de lei, în 2019, și stabilizarea pieței la finele anului 2020 pe cele trei segmente majore: comercial (clădiri de birouri, magazine), industrial (depozite, spații de producție, hale industriale, parcări subterane, spații care necesită operațiuni de specifice de curățenie) și rezidențial (case sau apartamente).
Cercetarea KeysFin evidențiază și faptul că, în 2018, numărul de companii din domeniu a crescut cu peste 50% față de 2009, respectiv de la 2.800 la 4.200. Pentru 2019, analiștii estimează un avans, până la aproximativ 4.400 de companii, pentru ca, în 2020, piața să revină la nivelul din 2018.
Distribuția geografică a afacerilor din curățenie arată că București se află pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 531 milioane lei (29% din total), urmat de județul Cluj – cu o cifră de afaceri de 133 milioane lei (7,3% din total), și Prahova (afaceri de 101 milioane lei, echivalentul a 5,5% din total).
La nivelul anului 2018, în domeniu lucrau 27.400 de angajați, cu 2,6% mai mulți decât în 2017 și cu aproape 9% mai mulți decât în 2009. Totodată, costul mediu pentru fiecare angajat a crescut cu 140%, în perioada 2009-2018.
„Odată cu conștientizarea importanței prevenirii răspândirii virusului SARS-CoV-2, regulile de curățenie au devenit din ce în ce mai clare și stricte, atât pentru persoane, cât și pentru mediul privat, reprezentat de unități publice – terase, saloane, magazine alimentare și hipermarketuri, și companii – spații de birouri, fabrici, hale etc. Astfel, prezența produselor de dezinfecție în orice spațiu deschis publicului, precum și dezinfectarea periodică a spațiilor private traficate reprezintă cerințe obligatorii în momentul de față, iar firmele de curățenie românești s-au adaptat și oferă soluții competitive pentru mediul de afaceri local”, explică reprezentanții KeysFin.
Analiza are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companiile selectate în urma analizei interne calitative la Ministerul Finanțelor Publice (la sfârșitul perioadei) și care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN aferente grupei 821, respectiv Activități de curățenie.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național