MyWIZ, secretul contabililor de succes
Analiză: Românii au început să se îndrepte din ce în ce mai mult spre magazinele de tip discount

Analiză: Românii au început să se îndrepte din ce în ce mai mult spre magazinele de tip discount

Numărul 42, 26 oct. - 1 nov. 2022  »  Roza vânturilor

Românii încep, tot mai mult, să caute mărci în magazinele cu discount, conform rezultatelor analizate de către Departamentul de Data Intelligence din cadrul unei agenții de marketing și comunicare, relatează Agerpres. Potrivit sursei citate, pentru categoria produselor de îngrijire a locuinței, mai puțin de 3% dintre respondenți nu au remarcat creșterea prețurilor în ultimele șase luni.

În ceea ce privește măsurile luate, 36% și-au căutat brandurile preferate, cu prețuri mai mici, în magazine tip discounter, iar doar 19% au ales să schimbe brandul utilizat de obicei cu unul mai ieftin sau cu o ofertă de preț la raft, arată datele Leo Burnett Bucharest.

La categoria de produse lactate, 10% din totalul celor chestionați au declarat că, deși au observat creșterea prețurilor, nu și-au schimbat obiceiurile de cumpărare, însă 25% au ales să reducă frecvența sau cantitățile cumpărate, pentru a continua să consume brandurile favorite în același buget lunar.

Conform analizei, în cazul berii, comportamentul oamenilor din lunile de vară a fost mai relaxat, iar schimbările în obiceiurile de cumpărături au fost mai puțin corelate cu creșterea inflației. O pondere de 38% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, afirmă că măsura cea mai frecventă de eficientizare a bugetului a fost cumpărarea la bax, pentru un preț per produs mai mic. „Odată cu încheierea verii, însă, oamenii au început să se mute către magazinele tip discounter, în proporție de 30%”, se menționează în cercetare.

Patru din zece (40%) respondenți își păstrează loialitatea pentru restaurantele preferate, pe fondul unei reduceri a frecvenței de consum. De asemenea, în această categorie s-a observat unul dintre cele mai mari procente de respondenți care nu și-au schimbat comportamentul în ciuda creșterii prețurilor (19%).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.