ANCOM: Consultare publică privind serviciul universal în domeniul serviciilor poștale
Numărul 22, 12-18 iunie 2018 » Curier legislativ
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a lansat în consultare publică un chestionar privind implementarea serviciului universal în domeniul serviciilor poștale. Opiniile exprimate cu ocazia acestei consultări vor servi la fundamentarea deciziilor ANCOM privind necesitatea desemnării unuia sau mai multor furnizori de serviciu universal, precum și, în cazul demarării de către ANCOM a unei proceduri în acest sens, a stabilirii obligațiilor ce vor fi impuse în sarcina furnizorului/furnizorilor de serviciu universal.
Astfel, Autoritatea a elaborat un chestionar care se adresează tuturor actorilor activi pe piața serviciilor poștale din România (furnizori de servicii poștale, asociații ale consumatorilor și ale industriei poștale, comercianți online etc.) pentru a afla opinia acestora cu privire la implementarea serviciului universal începând cu anul 2019. Cei interesați sunt invitați să-și exprime opinia asupra necesității și oportunității desemnării unuia sau a mai multor furnizori de serviciu universal pentru furnizarea unui set minim de servicii din sfera serviciului universal, a perioadei optime pentru care consideră utilă această desemnare, precizând și care sunt categoriile de servicii pentru care consideră necesară existența unui furnizor desemnat. De asemenea, se pot exprima opinii asupra obligațiilor care ar trebui impuse furnizorului sau furnizorilor de serviciu universal poștal, respectiv asupra frecvenței de livrare impuse pentru localitățile aflate în cazuri sau în condiții geografice excepționale, a programului cu publicul pentru fiecare punct de acces și a repartiției acestor puncte de acces în raport cu populația sau a posibilității asocierii dintre doi sau mai mulți furnizori pentru a realiza acoperirea geografică impusă furnizorului de serviciu universal.
ANCOM invită toate persoanele interesate să transmită răspunsuri la întrebările din chestionarul publicat pe pagina de internet a ANCOM, aici, până cel târziu la data de 29 iunie 2018, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), direct la registratură sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.
Serviciul universal reprezintă instrumentul legislativ prin intermediul căruia este asigurat dreptul fiecărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poștale incluse în sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor. Prin urmare, asigurarea furnizării acestor servicii de bază, prin impunerea de obligații specifice în sarcina unuia sau a mai multor furnizori de servicii poștale, are ca scop facilitarea incluziunii sociale a unor anumite categorii de populație sau a unor zone defavorizate, preponderent rurale, ca urmare a eșecului pieței de a furniza servicii pe baze comerciale, în condițiile ce guvernează conceptul de serviciu universal.
În prezent, în România, Compania Națională Poșta Română S.A. (CNPR) este desemnată ca furnizor de serviciu universal de la 1 ianuarie 2014 până la 31 decembrie 2018, având o serie de drepturi și obligații stabilite prin intermediul Deciziei președintelui ANCOM nr. 1158/2013, cu modificările și completările ulterioare. După expirarea acestei perioade, în vederea asigurării continuității furnizării serviciului universal, este necesară analizarea măsurii în care este oportună organizarea unei noi proceduri de desemnare ori dacă serviciile din sfera serviciului universal pot fi asigurate prin intermediul mecanismelor concurențiale din piață.
Serviciile incluse în sfera serviciului universal sunt:
(Copyright foto: comzeal / 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național