Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
ANCOM explică modul în care serviciile cu valoare adăugată pot fi recunoscute și folosite

ANCOM explică modul în care serviciile cu valoare adăugată pot fi recunoscute și folosite

Telex » Știri ieri, 9:46  

Serviciile cu valoare adăugată, denumite SVA, sunt accesibile prin transmiterea unor SMS-uri sau prin apeluri vocale la un număr cu suprataxă și facilitează plata unor servicii/produse, accesul la informații din diverse domenii de activitate sau la servicii de divertisment, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), într-un comunicat de presă citat de Agerpres. Potrivit ANCOM, acest tip de servicii este utilizat pentru acces la informații (relații cu clienții, asistență tehnică (transporturi feroviare, asistență rutieră etc.), informații privind abonații, servicii de conținut premium (divertisment, jocuri și concursuri, acces la aplicații ce pot fi descărcate pe telefonul mobil) sau microplăți (achiziționarea biletelor de transport, plata parcării sau achiziționarea de produse digitale).

„Aceste servicii sunt ușor de recunoscut ca urmare a utilizării unor numere speciale: numere naționale scurte interne, de exemplu 12vx(y), numere pentru servicii de interes general (de forma 19vx sau 19vxy) și numere cu tarif special de forma 09xx.xxx.xxx, accesibile prin apel. SVA sunt furnizate de operatorii de telefonie sau de terți (furnizori de conținut prin intermediul operatorilor de telefonie) și sunt tarifate distinct, cu tarife mai mari decât un SMS sau apel obișnuit. Aceste servicii pot fi activate: prin SMS - transmiterea unui cod la un număr scurt, online - introducerea numărului de telefon pe o pagină web și confirmare prin SMS, prin apel - accesarea unui număr la tarife speciale. Atenție! Există SVA cu tarifare unică și SVA cu tarifare recurentă (abonamente), acestea din urmă implicând costuri recurente până la dezabonare”, se menționează în comunicat.

Reprezentanții ANCOM subliniază faptul că, indiferent de modalitatea de tarifare a SVA, utilizatorii trebuie să fie informați despre serviciile accesate și tarifele acestora. Astfel, în cazul apelurilor vocale, un mesaj de întâmpinare va indica costurile înainte de livrarea conținutului, iar pentru serviciile prin SMS, mesajele vor include detalii despre tarife, acces și dezabonare.

Recomandările Autorității către utilizatorii SVA cuprind, printre altele, următoarele: la accesarea anumitor pagini web (mai ales de pe telefonul mobil) sau scanarea codurilor QR, utilizatorii trebuie să fie atenți dacă sunt redirecționați către o altă pagină al cărei conținut nu intenționau să-l acceseze și să nu trimită coduri prin SMS fără a înțelege motivul; dacă nu mai doresc un serviciu cu tarifare recurentă utilizatorii trebuie să urmeze instrucțiunile de dezabonare, primite prin SMS-ul inițial de abonare; copiii care au acces nerestricționat la telefon ar trebui să fie supravegheați pentru a preveni accesarea accidentală a acestor servicii. Factura detaliată emisă de operatorul de telefonie conține mai multe informații privind numărul scurt tarifabil accesat la care a fost inițiată furnizarea SVA. Facturile detaliate se emit la cererea utilizatorilor.

În privința reclamațiilor, arbitrul pieței locale de telecomunicații susține că obligațiile de informare a utilizatorilor cad, în principal, în sarcina furnizorilor de servicii de conținut.

„De cele mai multe ori, activitatea acestora nu este reglementată de legislația din domeniul comunicațiilor electronice întrucât furnizează doar servicii de conținut sau facilitează furnizarea unor astfel de servicii. ANCOM poate verifica dacă un furnizor de servicii de comunicații electronice a luat măsuri pentru a se asigura că furnizorii de servicii de conținut cărora le-a alocat numere pentru SVA își respectă obligațiile de informare a utilizatorilor (...) Mai multe informații cu privire la SVA sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM”, notează sursa citată.

Totuși, în măsura în care consideră că nu au întreprins vreun demers pentru accesarea SVA și nici nu au încredințat telefonul/SIM-ul unei terțe persoane, utilizatorii prejudiciați se pot adresa organelor de poliție pentru investigarea unor posibile acțiuni de fraudă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.