ANCOM: Peste 25% din conexiunile la internet mobil sunt 4G
Numărul 29, 18-24 octombrie 2016 » Breviar statistic
Rata de penetrare a internetului mobil în România la jumătatea acestui an a fost de 95%, conform celor mai recente date statistice ale Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) privind piața de comunicații electronice din țara noastră. La aceeași dată, internetul mobil de bandă largă înregistra 14,8 milioane conexiuni, adică o penetrare de 75% la 100 locuitori (în creștere cu 10 puncte procentuale față de iunie 2015). Popularitatea abonamentelor de internet mobil de bandă largă este în creștere: acestea au ajuns să reprezinte 65% din totalul conexiunilor, în creștere anuală cu peste 28%, în timp ce conexiunile pe bază de cartele preplătite au scăzut cu 3%, până la 5,2 milioane. Traficul mediu lunar per conexiune aproape s-a dublat față de primul semestru din 2015, de la 0,33 GB la 0,63 GB.
Cererea de servicii 4G își continuă avântul, atât din punct de vedere al numărului de utilizatori, cât și al traficului. Numărul de conexiuni 4G a ajuns la 3,7 milioane (față de 1,4 milioane în urmă cu 12 luni), ajungând astfel la mai mult de un sfert din totalul conexiunilor de internet mobil în bandă largă. Abonamentele persoanelor fizice (în creștere cu 1,3 milioane față de aceeași perioadă a anului trecut) au fost principala sursă de creștere a numărului de conexiuni de internet mobil 4G, în timp ce abonamentele 4G ale persoanelor juridice au crescut cu aproximativ 400.000. ANCOM menționează că aproape 94% din conexiunile 4G existente la jumătatea anului 2016 se utilizau prin intermediul telefoanelor mobile inteligente.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice