MyWIZ, secretul contabililor de succes
ANCOM propune scăderea cu circa 30% a tarifelor pentru apelurile fixe, de la 1 august

ANCOM propune scăderea cu circa 30% a tarifelor pentru apelurile fixe, de la 1 august

Telex » Știri 20 mai 2020  

Operatorii de telefonie fixă din România cu putere semnificativă de piaţă vor putea aplica, începând cu 1 august 2020, un tarif de maximum 0,097 eurocenţi/minut în cazul apelurilor fixe, în scădere cu aproximativ 30% faţă de cel perceput în prezent, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), citată de Agerpres. Astfel, potrivit unui comunicat al arbitrului pieţei telecom, începând cu data de 1 august 2020, operatorii de telefonie fixă desemnaţi de ANCOM ca având putere semnificativă de piaţă vor putea aplica un tarif de maximum 0,097 eurocenţi/minut în cazul apelurilor naţionale, apelurilor iniţiate din Spaţiul Economic European (SEE), precum şi în cazul apelurilor iniţiate din reţele din afara SEE, dacă acordurile internaţionale în vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare. „În prezent, tariful maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe este de 0,14 eurocenţi/minut şi a fost stabilit de ANCOM începând cu 1 aprilie 2014, pe baza unui model de calculaţie a costurilor de tip LRIC pur, menit să asigure obiectivele de promovare a concurenţei, maximizare a beneficiilor consumatorilor şi stimulare a investiţiilor eficiente, cu respectarea metodologiei armonizate prevăzute în Recomandarea 2009/396/CE. Scăderea tarifului până la 0,097 eurocenţi/minut propusă acum de ANCOM a fost determinată în urma actualizării mai multor parametri ai modelului de calculaţie a costurilor utilizat anterior, precum şi a costului capitalului”, menţionează Autoritatea.

Măsura de reglementare supusă consultării publice de ANCOM completează măsurile anterioare de identificare, analiză şi reglementare a pieţelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe definitivate de autoritate în anul 2017.

Cele mai recente date statistice colectate de autoritatea de reglementare în domeniu arată că, pe parcursul anului 2019, telefonia fixă a fost tot mai puţin utilizată de români, cu scăderi atât din punct de vedere al numărului de linii de acces (-7,7%, până la 3,38 milioane), cât şi din cel al traficului (-16,5%, până la 1,9 miliarde minute).

Pe fondul acestor evoluţii, anul trecut, un român a vorbit, în medie, doar 8 minute/lună la telefonul fix, în scădere cu 17% faţă de anul 2018.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.