MyWIZ - Business în cloud

ANCOM: un român cheltuiește în medie 87 de lei pe an pentru servicii poștale

Telex » Știri 30 martie 2016  

„Cele mai recente studii realizate de ANCOM în rândul utilizatorilor de servicii poştale din România arată că persoanele fizice au cheltuit anul trecut în medie 87 de lei pentru astfel de servicii, cu o medie de 106 lei pe an în mediul urban şi 56 de lei pe an în mediul rural, în timp ce persoanele juridice au cheltuit, în medie, 3400 de lei pe an pentru aceleaşi servicii”, a declarat miercuri, 30 martie, Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, la Courier & Postal Services Forum 2016, eveniment dedicat sectorului de servicii poştale şi curierat din România.

Potrivit studiilor de piaţă realizate pentru ANCOM, atunci când aleg furnizorul de servicii poştale, utilizatorii persoane fizice din România se ghidează după tarifele practicate de furnizori, viteza de livrare, siguranţa trimiterilor şi respectarea timpilor de livrare, în timp ce persoanele juridice acordă mai multă atenţie gradului de acoperire teritorială, siguranţei trimiterilor şi termenelor de livrare, se arată într-un comunicat al instituţiei. Aceleaşi studii relevă că aproape jumătate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispuşi să plătească dublu dacă, la nivel naţional, scrisoarea ar ajunge în aceeaşi zi, iar o treime (37%) dintre aceştia ar fi dispuşi să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel naţional ar ajunge a doua zi.

Majoritatea utilizatorilor de servicii poştale persoane fizice apreciază că următoarele caracteristici ar trebui să se regăsească în oferta tuturor furnizorilor de servicii poştale: sisteme de notificare privind data şi ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum şi asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării. Totodată, trei din patru utilizatori persoane fizice consideră că este necesar ca furnizorii de astfel de servicii să informeze destinatarii telefonic sau prin e-mail în legătură cu data şi ora livrării. În ceea ce priveşte persoanele juridice, acestea consideră că ar fi necesar ca, pe viitor, să fie implementate următoarele tipuri de servicii de profil: livrarea trimiterilor poştale în aceeaşi zi, la nivel naţional (indiferent de localitate), servicii internaţionale de livrare bani şi trimiteri de corespondenţă internaţionale cu confirmare de primire, livrare de colete supradimensionate sau cu regim special (volum/greutate/fragile/animale). (Al.R.)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.