MyWIZ, secretul contabililor de succes
ANCOM: Utilizatorii pot rezilia un contract de comunicații electronice, oricând și fără penalități, după expirarea duratei inițiale

ANCOM: Utilizatorii pot rezilia un contract de comunicații electronice, oricând și fără penalități, după expirarea duratei inițiale

Numărul 46-47, 22 nov. - 5 dec. 2023  »  Direct de la sursă

Un contract de comunicații electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată după încetarea duratei inițiale, de cel mult 24 de luni, iar utilizatorii pot rezilia actul, fără penalități și oricând, după expirarea duratei inițiale, precizează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), într-un comunicat de presă citat de Agerpres. "După încetarea duratei inițiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicații electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalități, oricând după expirarea duratei inițiale. Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii au obligația de a informa utilizatorii, în timp util și pe un suport durabil, cu privire la încetarea contractului și la mijloacele de denunțare unilaterală a acestuia, dar și despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază. În cazul în care utilizatorii se hotărăsc să renunțe la contract după expirarea perioadei inițiale, nu vor plăti nicio taxă de reziliere, dar trebuie să țină cont că, de obicei, există o perioadă de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunțare. În aceste situații utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă", notează sursa citată.

În cazul în care un utilizator nu face niciun demers pentru încetarea contractului, serviciul pe care îl utilizează va fi furnizat în continuare, iar pe perioada de prelungire automată, furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de a trimite, cel puțin o dată pe an, o informare cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciul contractat.

"Astfel, utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune pentru serviciile deținute și pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă și încheie un nou contract sau un act adițional la cel existent trebuie să știe că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime. Dacă la un contract de servicii de comunicații electronice aflat în derulare se adaugă servicii sau echipamente suplimentare, perioada inițială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul utilizatorului. În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuală inițială, condițiile privind suspendarea și reconectarea serviciilor și condițiile de încetare a contractului", menționează ANCOM.

Reprezentanții arbitrului pieței telecom punctează că durata noii perioade contractuale nu poate depăși diferența dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achiziționat și perioada rămasă din derularea primului contract.

Autoritatea poate lua măsuri dacă prelungirea contractului nu se realizează conform regulilor menționate, dacă utilizatorul nu primește informările cu privire la încetarea contractului și cele mai bune tarife.

Informații detaliate cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicații electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru al ANCOM.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.