ANCPI: Peste 180.000 de documente soluţionate online

ANCPI: Peste 180.000 de documente soluționate online

Telex » Știri 24 martie 2020  

Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) informează că a eliberat şi a transmis online peste 180.000 de documente, în perioada 16-20 martie 2020. Dintre acestea, aproximativ 45.000 au fost semnate electronic. În aceeaşi perioadă, ANCPI a primit şi a înregistrat online peste 180.000 de acte, dintre care 32.000 cu semnătură electronică. Noile funcţionalităţi, care permit soluţionarea online a tuturor solicitărilor, au fost implementate în doar câteva zile de ANCPI şi au fost realizate în scopul protejării cetăţenilor de epidemia de COVID-19.

„ANCPI, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA), actualizează şi îmbunătăţeşte permanent Sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciară e-Terra, cu ajutorul specialiştilor în domeniu. Cele mai recente modificări, realizate într-o perioadă foarte scurtă de timp (…), au drept scop prestarea exclusiv online a serviciilor oferite de ANCPI şi de oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară (OCPI)”, se precizează într-un comunicat al ANCPI.

Astfel, notarii şi persoanele fizice şi juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătoreşti, dar şi ale altor documente asociate dosarelor de recepţie cadastrală şi/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenţei semnăturii electronice. În primele două zile, ANCPI a înregistrat peste 11.000 de astfel de solicitări.

Totodată, angajaţii ANCPI şi OCPI au acum posibilitatea de a aplica semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. „Săptămâna trecută, ANCPI a eliberat, în acest fel, peste 10.000 de acte zilnic”, se menţionează în comunicat.

De asemenea, ANCPI a introdus posibilitatea transmiterii online a ordinelor de plată, care dovedesc achitarea tarifului de către persoanele autorizate, pentru a permite înregistrarea cererilor de la distanţă (prin e-mail sau prin poştă).

„Distanţarea socială este o obligaţie pe care o avem fiecare dintre noi în această perioadă. Totodată, ANCPI, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară şi Centrul Naţional de Cartografie au obligaţia de a presta, în continuare, servicii de calitate atât pentru partenerii noştri - notari, instituţii ale statului, persoane fizice şi juridice autorizate să execute lucrări de specialitate în domeniu, cât şi pentru cetăţeni. Am luat toate măsurile necesare creării condiţiilor pentru telemuncă, pentru majoritatea angajaţilor din cadrul OCPI-urilor şi am mutat activitatea de la ghişee în online. În acest moment, gradul de informatizare permite desfăşurarea activităţilor principale în proporţie de 100% prin mijloace electronice: acces online pentru notari, persoane fizice şi juridice autorizate în domeniul cadastrului şi alte grupuri profesionale, transport electronic al documentelor, servicii furnizate integral online, plăţi electronice în condiţii de securitate”, a precizat Laurenţiu Alexandru Blaga, preşedinte – director general al ANCPI.

Sistemul informatic al ANCPI este accesat în fiecare zi de 13.000 de utilizatori. Numărul mediu al cererilor înregistrate zilnic este de aproximativ 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitanţilor de servicii (cetăţeni, companii, instituţii), este de peste 38.000/zi.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.