Angajatorii care investesc în dezvoltarea oamenilor și în noile tehnologii vor fi în avantaj pe piața muncii
Numărul 6, 19-25 feb. 2025 » Analize și sinteze
Angajatorii care investesc în anul 2025 în dezvoltarea oamenilor și în adoptarea noilor tehnologii vor avea un avantaj competitiv, este concluzia unui evenimentul organizat, zilele trecute, de eJobs România și Camera de Comerț Elveția-România (CCE-R), cu privire la viitorul pieței muncii. Potrivit unui comunicat citat de Agerpres, discuțiile au adus în prim-plan cele mai importante tendințe care vor modela piața muncii în acest an și în viitorul apropiat. HR Review 2024 & Trends 2025, studiul realizat de eJobs România, a oferit o perspectivă detaliată asupra modului în care angajatorii și angajații se adaptează la provocările economice și tehnologice actuale.
Conform specialiștilor, Generația Z domină piața muncii, reprezentând o treime dintre noii candidați din 2024. Cu 120.000 de conturi noi, create pe eJobs și 2,8 milioane de candidaturi trimise, tinerii din această categorie devin o forță majoră în recrutare.
În același timp, inteligența artificială schimbă regulile jocului în condițiile în care se estimează că, până în 2035, 30% dintre joburi vor fi automatizate, în timp ce România rămâne în urma altor țări în adoptarea noilor tehnologii la nivel organizațional.
Piața muncii rămâne dinamică, în ciuda incertitudinii economice. În 2024, pe eJobs s-au postat 292.000 de joburi, iar în primele două luni din 2025, angajatorii au venit deja cu 35.000 de noi oportunități.
Totodată, joburile remote devin excepții, iar angajatorii pun mai mult accent pe transparența salarială, tot mai multe anunțuri incluzând informații despre salarii.
În plus, IT-ul și pozițiile de entry-level nu mai sunt cele mai căutate de angajatori, în timp ce domenii precum retail, prestări servicii, industria alimentară și call center / BPO domină atât la numărul de oferte, cât și la numărul de candidaturi.
„Anul a început cu 35.000 de joburi noi, postate de angajatori, dar și cu 1,5 milioane de candidaturi și un plus de 20% în numărul de conturi nou create în platformă, ceea ce ne arată că este o piață în continuare fierbinte, mai ales pentru cei care se află în căutarea unui loc de muncă. Primele două luni ale anului indică destul de clar că unele mituri încep să își piardă din consistență. Spre exemplu, juniorii și IT-iștii nu mai reprezintă segmentele de candidați cele mai căutate de către angajatori. Munca remote, pe de altă parte, este o altă tendință care se transformă, mai degrabă, în situații de excepție. O schimbare adusă de 2025 este legată de creșterea procentului de joburi cu salariul afișat în anunțul de angajare, semn că angajatorii încep să intre în linie dreaptă cu pașii necesari transparentizării pieței salariilor din România”, a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs România, în comunicat.
Într-o piață a muncii aflată în continuă schimbare, 73% dintre angajatori consideră esențială dezvoltarea continuă a angajaților, iar peste 60% dintre angajați vor avea nevoie de formare sau recalificare până în 2027. Tot mai multe companii investesc în programe de upskilling și reskilling pentru a rămâne competitive într-un mediu de lucru în care flexibilitatea și adaptabilitatea devin esențiale.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc