ANOFM: Luna mai este luna promovării economiei sociale
Telex » Știri 13 mai 2021
Luna mai este luna promovării economiei sociale și este dedicată organizării, la nivel național, a unor evenimente și acțiuni de conștientizare a importanței dezvoltării acestui sector pentru întreaga societate, informează Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), într-un comunicat. „Creșterea calitativă și cantitativă a ocupării prin crearea de locuri de muncă pe termen lung în cadrul întreprinderilor sociale de inserție și a întreprinderilor sociale, dezvoltarea de întreprinderi sociale de inserție care asigură măsuri de acompaniere a persoanelor din grupurile vulnerabile pe termen scurt sau mediu pentru integrare treptată pe piața muncii în economia reală, susținerea și dezvoltarea antreprenoriatului social, reprezintă obiectivele economiei sociale, sector reglementat de Legea nr. 219/2015”, se precizează în comunicat.
ANOFM menționează că, pentru îndeplinirea acestor obiective, entitățile economiei sociale desfășoară, în principal, următoarele activități de interes general: ▪ producerea de bunuri, prestarea de servicii și/sau execuția de lucrări care contribuie la bunăstarea comunității sau a membrilor acesteia; ▪ promovarea cu prioritate a unor activități care pot genera sau asigura locuri de muncă pentru încadrarea persoanelor aparținând grupului vulnerabil; ▪ dezvoltarea unor programe de formare profesională dedicate persoanelor din grupul vulnerabil; ▪ dezvoltarea serviciilor sociale pentru creșterea capacității de inserție pe piața muncii a persoanelor din grupul vulnerabil.
Principiile pe care se bazează economia socială sunt: ▪ prioritate acordată individului și obiectivelor sociale față de creșterea profitului; ▪ solidaritate și responsabilitate colectivă; ▪ convergența dintre interesele membrilor asociați și interesul general și/sau interesele unei colectivități; ▪ control democratic al membrilor, exercitat asupra activităților desfășurate; ▪ caracter voluntar și liber al asocierii în formele de organizare specifice domeniului economiei sociale; ▪ personalitate juridică distinctă, autonomie de gestiune și independentă față de autoritățile publice; ▪ alocarea celei mai mari părți a profitului/excedentului financiar pentru atingerea obiectivelor de interes general, ale unei colectivăți sau în interesul personal nepatrimonial al membrilor.
Atestarea întreprinderilor sociale și certificarea întreprinderilor sociale de inserție sunt gratuite și se realizează de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă prin agențiile județene, respectiv Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București.
Dinamica sectorului de economie socială conform Registrului Unic de evidență al întreprinderilor sociale (RUEIS) este publicat, în formă actualizată, pe pagina de web a ANOFM (www.anofm.ro). „Procesul de atestare a început în anul 2016, iar până la finele lunii martie 2021 au fost acordate 1.641 de atestate ca întreprindere socială (ÎS) și 45 de certificate de întreprindere socială de inserție (ÎSI)/marcă socială”, precizează ANOFM.
RUEIS poate fi consultat accesând link-ul: https://bit.ly/3tEbLOh.
În cadrul campaniei de promovare a economiei sociale, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin intermediul instituțiilor subordonate, derulează acțiuni la nivel național în vederea creșterii gradului de implicare în acest sector a tuturor actorilor din societate. „Toate evenimentele organizate de ANOFM prin instituțiile subordonate vor avea loc în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 , cu respectarea măsurilor de protectie igienico-sanitare în contextul pandemiei Covid-19”, se menționează în comunicat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național