MyWIZ, secretul contabililor de succes
ANPC: Amenzi de 518.000 de lei, în urma controalelor la furnizori de energie electrică

ANPC: Amenzi de 518.000 de lei, în urma controalelor la furnizori de energie electrică

Telex » Știri astăzi, 9:36  

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi contravenționale în valoare de 518.000 lei, în urma controalelor desfășurate în perioada 23 septembrie - 4 octombrie 2024, la 111 furnizori de energie electrică, informează instituția, printr-un comunicat citat de Agerpres. Potrivit ANPC, controalele au vizat respectarea prevederilor legale în domeniu privind prestarea serviciilor de furnizare a energiei electrice. Din totalul de 111 operatori economici verificați, au fost identificate abateri la 39. De asemenea, au fost controlate 187 de contracte/servicii, fiind constatate abateri la 56 dintre acestea.

În urma neregulilor constatate, ANPC a aplicat 42 de amenzi contravenționale, în valoare de 518.000 de lei, 14 avertismente și 7 măsuri complementare de remediere a site-ului, încetare practică comercială incorectă.

„Aceste acțiuni de control subliniază angajamentul ferm al ANPC de a proteja drepturile consumatorilor în relația cu furnizorii de energie. Este inacceptabil ca interesele economice ale consumatorilor să fie afectate de astfel de practici. Vom continua să veghem asupra corectitudinii furnizării serviciilor esențiale, asigurându-ne că legislația este respectată și abaterile sancționate”, a declarat Sebastian Hotca, președintele interimar al ANPC.

Printre cele mai importante deficiențe întâlnite se numără: neemiterea facturilor conform contractelor încheiate; lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare și a modalității de acceptare a ofertei; informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la prețul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă prețul final conține sau nu taxe; practici comerciale incorecte (de exemplu, prezentarea prețului energiei electrice ca fiind un „preț avantajos”); nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energia electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatic; lipsa înscrierii periodicității de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator; lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori; nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce privește modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului; lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract; greșeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor; deficiențe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate; comportament incorect față de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.