MyWIZ, secretul contabililor de succes
ANPC: Amenzi de peste 4 milioane lei aplicate unor comercianți de produse cosmetice

ANPC: Amenzi de peste 4 milioane lei aplicate unor comercianți de produse cosmetice

Telex » Știri 16 iulie, 10:26  

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în perioada 27 mai - 7 iunie 2024, la nivelul întregii țări, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în domeniul comercializării produselor cosmetice, inclusiv la comerțul online, în urma căreia a aplicat amenzi în valoare totală de aproape 4,1 milioane lei. Conform unui comunicat al ANPC, citat de Agerpres, au fost controlați 828 de operatori economici, la 682 dintre aceștia înregistrându-se abateri.

Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au dispus următoarele măsuri: 585 de amenzi contravenționale în valoare de aproximativ 4,1 milioane lei; 431 avertismente; oprirea definitivă și retragerea de la comercializare a produselor cosmetice neconforme, în valoare de peste 300.000 lei; oprirea temporară de la comercializare a produselor cosmetice cu deficiențe de etichetare, până la remedierea acestora. "Este important ca produsele cosmetice să fie achiziționate doar din locuri autorizate, astfel încât condițiile de depozitare ale acestora să corespundă cu cele menționate pe etichetă, să verifice termenul de valabilitate, precum și existența simbolului PAO, care reprezintă numărul de luni până la care un produs este conform, începând cu data deschiderii acestuia. Recomand consumatorilor să refuze cumpărarea cosmeticelor care conțin butylphebyl methylpropional-BMHCA, aceasta fiind o substanță interzisă, și de asemenea, să evite achiziția și folosirea produselor contrafăcute care pot fi periculoase pentru organismul uman", a declarat Sebastian Hotca, președintele interimar al ANPC, citat în comunicat.

Printre cele mai importante abateri constatate în timpul controlului se numără: deficiențe de etichetare (lipsa mențiunilor privitoare la numele, denumirea comercială și adresa producătorului/importatorului/distribuitorului, lipsa numărului lotului, lipsa listei ingredientelor etc.); folosirea unor testere de produse cosmetice, diverse categorii, neinscripționate cu data deschiderii, deși acestea sunt etichetate cu simbolul PAO (care specifică valabilitatea produsului o anumită perioadă după deschiderea acestuia); lipsa autorizației de funcționare; lipsa etichetelor traduse în limba română sau traducerea eronată a elementelor de pe etichetă; comercializarea unor produse cu data de minimă durabilitate depășită; nerespectarea regimului promoțiilor (ex.: neprecizarea prețului de referință, lipsa menționării perioadei de desfășurare a promoției etc.); comercializarea unor produse cosmetice care aveau în compoziția lor ca ingredient butylphebyl methylpropional-BMHCA (substanță interzisă); lipsa afișării prețului/unitate de măsură, la produse de peste 50 mg/ml; neafișarea prețului produsului în locuri vizibile; comercializarea unor produse cosmetice desigilate, rupte; lipsa existenței, pe site a condițiilor, termenelor și procedurilor de exercitare a dreptului de retragere, precum și formularul tipizat aferent; lipsa descrierii complete a produsului cosmetic pe unele site-uri.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.