Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
ANPC: Centrul European al Consumatorilor a recuperat 370.000 euro pentru consumatori, în primele 11 luni

ANPC: Centrul European al Consumatorilor a recuperat 370.000 euro pentru consumatori, în primele 11 luni

Telex » Știri 16 decembrie 2024  

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere, a recuperat pentru consumatori circa 370.000 euro în primele 11 luni ale anului 2024, în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit unui comunicat citat de Agerpres, în această perioadă, ECC România a instrumentat 6.450 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 300 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.

Structura reclamațiilor primite a cuprins cinci domenii: 37% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto), 20% îmbrăcăminte și încălțăminte, 11% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), 10% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă) și 9% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

Conform sursei citate, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menține în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, ca urmare a aglomerării traficului aerian în sezonul estival și chiar în perioada toamnei, care a devenit preferată pentru vacanțe, față de primăvară.

În același timp, o creștere ușoară se observă la sesizările primite în urma achiziției online de îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă și echipamente de gospodărie.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.