ANPC pregătește Comandamentul de Iarnă 2024-2025; angajatorii din HoReCa și turism au primit consiliere online
Telex » Știri astăzi, 9:24
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) dorește să fie un partener al mediului de afaceri, oferind consiliere proactivă pentru a asigura servicii de calitate și pentru a crește gradul de satisfacție al turiștilor, a afirmat Sebastian Hotca, președintele interimar al instituției, în cadrul unei sesiuni de consiliere online dedicată HoReCa și sectorului turism. Potrivit unui comunicat de presă al Autorității, citat de Agerpres, ANPC a organizat o sesiune de consiliere online dedicată mediului de afaceri din cele două segmente de activitate, care își desfășoară activitatea în principalele zone de vacanță din România, în perioada sărbătorilor de iarnă. Acest demers precede lansarea Comandamentului de Iarnă 2024-2025, structură specială a Autorității, destinată monitorizării activităților comerciale în acest sezon.
„ANPC dorește să fie un partener al mediului de afaceri, oferind consiliere proactivă pentru a asigura servicii de calitate și pentru a crește gradul de satisfacție al turiștilor. Este esențial să lucrăm împreună pentru a îmbunătăți condițiile oferite consumatorilor în această perioadă intensă”, a declarat Hotca, în deschiderea întâlnirii.
La rândul său, directorul general al ANPC, Paul Anghel, și comisarul Lucian Rus au prezentat pe scurt principalele condiții legale în desfășurarea activităților în domeniul alimentației publice și serviciilor de cazare, fiind menționate inclusiv ghidurile de bune practici și fișele de control.
De asemenea, cei doi au atras atenția asupra riscului apariției falșilor comisari care ar putea pretinde că reprezintă instituția, subliniind că echipele oficiale de control ale ANPC sunt întotdeauna identificate prin legitimații de serviciu, iar fotografiile și numele comisarilor autorizați pot fi verificate pe site-ul oficial al instituției.
Printre recomandările adresate operatorilor economici se află: consultați ghidurile și materialele oferite de ANPC pentru a asigura conformitatea produselor și serviciilor cu reglementările legale; verificați întotdeauna identitatea reprezentanților ANPC prin intermediul legitimațiilor și a informațiilor oficiale publicate pe site-ul instituției www.anpc.ro; luați măsuri prompte pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor și produselor oferite turiștilor, pentru a evita eventualele sancțiuni și reclamații.
În cadrul întâlnirii informale organizată de ANPC, participanților le-au fost puse la dispoziție materiale informative menite să sprijine activitatea operatorilor economici și să clarifice standardele de conformitate pe care aceștia trebuie să le respecte.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc