ANPC solicită mediului de afaceri să sprijine respectarea drepturilor consumatorilor cu dizabilități

ANPC solicită mediului de afaceri să sprijine respectarea drepturilor consumatorilor cu dizabilități

Telex » Știri 25 iunie, 9:31  

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au solicitat mediului de afaceri, în cadrul unei întâlniri, să sprijine respectarea drepturilor consumatorilor cu dizabilități. Potrivit unui comunicat citat de Agerpres, Sebastian Hotca - președinte interimar al ANPC și Paul Anghel - director general al instituției, au inițiat, găzduit și mediat, zilele trecute, întâlniri între reprezentanții unor mari lanțuri comerciale, ai patronatelor și reprezentanți ai structurilor asociative ale persoanelor cu dizabilități din țara noastră, conduși de Daniela Tontsch - președinte al Consiliului Național al Dizabilității din România (CNDR).

"Scopul discuțiilor a fost acela de a găsi, împreună, prin dialog direct, căi și soluții pentru ca mediul de afaceri din România să își adapteze modul de lucru cu clienții la nevoile speciale a peste 1 milion de persoane cu dizabilități, înregistrate oficial", se menționează în comunicat.

Potrivit ANPC, reprezentantul unuia dintre cele mai importante lanțuri de benzinării din țara noastră a venit la întâlnire, pentru a afla direct de la sursă, care sunt soluțiile cele mai eficiente pe care compania le poate implementa, aceasta dorind să amenajeze, în cel mai scurt timp, o stație-pilot de carburant, complet utilată pentru a fi utilă persoanelor cu cele mai des întâlnite clase de handicap: mobilitate redusă, nevăzători și hipoacuzici.

La discuții au mai participat: Asociația Română a Băncilor, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România, Confederația Patronală Concordia, precum și reprezentanții unor lanțuri de hipermarketuri din România care au avut ocazia să schimbe informații importante referitoare la nevoile persoanelor cu dizabilități din țara noastră. Scopul întâlnirii a fost acela de începe, cât mai curând, implementarea unor măsuri concrete care să vină în sprijinul consumatorilor cu dizabilități, astfel încât acestor persoane să le fie respectate drepturile pe care le au toți consumatorii, în general.

Discuțiile s-au derulat în perioada premergătoare intrării în vigoare a Ordinului nr. 579 din 4 iunie 2024 al Președintelui ANPC, privind informarea consumatorilor care se încadrează în categoria persoanelor cu dizabilități, de către operatorii economici, în legătură cu accesul acestora la serviciile de transport public de persoane, în clădirile deținute de către aceștia, demonstrând deschiderea reală manifestată de mediul de afaceri comercial din România față de nevoile speciale ale acestei categorii numeroase de consumatori.

"Pentru mine, acest proiect este unul de suflet și mă bucură nespus să văd promptitudinea cu care au răspuns invitației noastre reprezentanții zonei de business, unii venind chiar cu idei concrete, la discuții. E o dovadă de empatie, civism și responsabilitate să nu neglijăm sau să privim cu indiferență nevoile esențiale ale acestei categorii de consumatori. Aceste demersuri vor continua, pentru a ne asigura că și persoanele cu dizabilități din România sunt tratate, oriunde, ca cetățeni și consumatori cu drepturi egale, chiar dacă, pentru asta sunt necesare eforturi de comunicare și adaptare din partea societății", a afirmat Sebastian Hotca.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.