ANPM: Linia de cale ferată București Nord - Craiova a primit acord de mediu
Telex » Știri ieri, 9:00
Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a anunțat că linia de cale ferată București Nord – Craiova a primit acord de mediu, iar implementarea proiectului va duce la creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă pe întreg sectorul de cale ferată.
Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Craiova, Subsecțiunea 1: București Nord - Roșiori Nord, Subsecțiunea 2: Roșiori Nord – Craiova” este propus pentru finanțare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027). Potrivit unui comunicat al ANPM, obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui mod de transport durabil între regiunea de Sud a României (incluzând și capitala București) și regiunea de Vest a țării, cu contribuție majoră asupra dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și crearea condițiilor pentru creșterea volumelor de transport de marfă și călători pe rețeaua TEN-T central.
Tronsonul de linie analizat București Nord - Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova - Calafat - Vidin, Craiova - Caransebeș, Videle - Giurgiu Nord - Ruse, București Nord - Giurgiu - Ruse) pot constitui o rețea de transport durabil și o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanța și Vestul României și apoi spre țările din Balcani și Vestul Europei.
Proiectul are ca scop „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova”, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate: ▪ asigurarea unui mod de transport modern și sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care să asigure capacitate de transport, permanență și ritmicitate; ▪ creșterea volumelor de transport de călători și marfă; ▪ reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson; ▪ îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar; ▪ îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei; ▪ reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului; ▪ optimizarea transportului feroviar atât pentru pasageri cât și pentru marfă: creșterea atractivității și accesibilității municipiilor și a localităților limitrofe; ▪ atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că în orașele tranzitate de proiect se desfășoară activități economice; crearea de oportunități de investiții și dezvoltare în zona de influență a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil și ecologic, prin utilizarea facilităților feroviare existente; ▪ asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele tranzitate de calea ferată.
Linia de cale ferată București Nord - Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsecțiunea 1: București Nord - Roșiori Nord și respectiv 108,53 km pentru Subsecțiunea 2: Roșiori Nord - Craiova, fiind în totalitate linie dublă, electrificată. În total, proiectul format din cele două subsecțiuni are o lungime de circa 203,72 km.
Pe linia de cale ferată București Nord - Craiova, în situația proiectată, sunt prevăzute: ▪ pe Subsecțiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevăzute halte de mișcare și 9 stații; ▪ pe Subsecțiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de mișcare și 4 stații.
„Implementarea proiectului va conduce la creșterea vitezei de circulație a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între București Nord - Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât și pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va crește până la 160 km/h pentru trenurile de călători și respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă. Datorită creșterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei și va crește volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a României asigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale” a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională