ANRE recomandă consumatorilor de electricitate din serviciul universal să semneze în noiembrie sau în decembrie noul contract
Telex » Știri 24 septembrie 2021
Vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bege, le-a recomandat clienților casnici de electricitate care nu au semnat până în prezent un contract pe piața concurențială să semneze în lunile noiembrie sau decembrie noul contract, deoarece este de așteptat ca prețurile de serviciu universal să crească de la 1 ianuarie 2022. „Este o informație importantă: va mai exista un val (de scumpiri în energie, n.r.); momentan, pentru acești clienți inactivi la energie electrică, prețurile de serviciu universal valabile se aplică de la 1 iulie și sunt valabile până la sfârșitul anului, până la 31 decembrie. Clienții vor primi notificări în lunile noiembrie și decembrie cu privire la prețul care se va aplica în semestrul I al anului 2022. Este foarte important: momentan, aceste prețuri de serviciu universal care se aplică pentru acești clienți pentru semestrul II 2021 sunt printre cele mai bune din piață, nu prea există prețuri mai bune. Dar este de așteptat ca aceste prețuri să crească de la 1 ianuarie, iar sfatul meu pentru acești consumatori este să fie foarte atenți la notificările pe care le vor primi în noiembrie și decembrie, să facă atunci comparația cu ofertele care vor fi disponibile în piață pentru perioada de după 1 ianuarie și să facă o alegere în acel moment”, a declarat Zoltan Nagy-Bege, în cadrul unui eveniment de profil.
Vicepreședintele ANRE a apreciat că românii sunt pe primul loc în UE în ceea ce privește ritmul crescut al numărului de clienți de electricitate care au trecut la piața concurențială de la începutul anului și până în prezent. „La sfârșitul anului 2020, de fapt la 1 ianuarie (2021 n.r.), în momentul în care s-au eliminat prețurile reglementate, la piața de energie electrică, din aproape 9 milioane de clienți, aproape 3 milioane deja erau în piața concurențială. Deci așa am început anul, cu 3 milioane în piața concurențială și 6 milioane în serviciul universal. În 8 luni, peste 2,1 milioane de clienți au trecut în piața concurențială. Nu este absolut deloc puțin, este foarte mult, este o cifră extraordinar de mare și nu cred că există vreo altă țară membră a UE care în mai puțin de 9 luni să ajungă la peste 57% din clienți să fie în piața concurențială. Cred că suntem campioni la acest capitol. Și dacă ne gândim că în 8 luni avem 150-160 de zile lucrătoare, timp în care s-au operat peste 2 milioane de noi contracte, cred că și la nivelul furnizorilor a fost un efort”, a menționat Zoltan Nagy-Bege.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale