Antreprenorii români alocă bugete între 5.000 și 200.000 euro pentru branding și marketing online
Numărul 3, 26 ian. - 1 feb. 2021 » Analize și sinteze
Peste 65% dintre antreprenorii români aleg să lucreze la brandul lor, investesc în activități de branding și marketing online și sunt dispuși să aloce un buget între 5.000 și 50.000 euro, iar la nivel internațional până la 200.000 euro, arată datele centralizate într-un studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, potrivit cercetării realizate de 2web, companie care furnizează consultanță de branding și servicii digitale „user centered” pentru antreprenori și companii, anul trecut, 50% dintre antreprenori au fost conștienți de rolul de individualizare și autenticitate pe care îl aduce brandingul unei companii și de importanța strategică (ADN-ul companiei) în cadrul obiectivelor de business.
De asemenea, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou look pentru website-uri, platformele de e-commerce, identitatea vizuală, care să îi diferențieze de concurență și să atragă noi categorii de clienți.
Astfel, cele mai solicitate servicii în zona de branding de către antreprenori, pe parcursul anului 2020, au fost: elaborarea strategiei, market research pentru stabilirea contextului în care funcționează brandul, mesajele folosite de companie în comunicarea online, design grafic pentru crearea identității vizuale a brandului (logo, materiale online, prezențe digitale: site, reviste, rețele sociale) și comunicare și promovarea brandului pe piețele externe.
Conform datelor 2web, atunci când investesc în activități de branding și marketing online, antreprenorii români vizează următoarele obiective în cadrul organizației: o mai bună vizibilitate și diferențiere a produselor, creșterea veniturilor și a notorietății brandului, definirea brandului și transmiterea cât mai clară a mesajului către audiențele ce împărtășesc aceleași valori, îmbunătățirea elementelor vizuale existente (logo, website, content design), recunoașterea și diferențierea pe piața internațională, precum și diminuarea efectelor economice ale pandemiei și brandingul intern pentru coeziune în rândul echipei.
Specialiștii în domeniu susțin că, în mod detașat, au câștigat campaniile de promovare din social media, evidențierea brandului prin conținut și canale de Youtube, podcasturile nișate pe anumite teme și competențe, dar și distribuirea de conținut pe rețele sociale cu profil de business de tip Linkedin.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale