APIA: Aproape 2.900 de autoturisme ecologice noi, comercializate în România în semestrul I
Telex » Știri 20 iulie 2020
Vânzările de autoturisme „verzi” noi s-au majorat cu 2,7% în primul semestru al anului, până la 2.889 de unităţi, faţă de 2.813 exemplare înregistrate în aceeaşi perioadă din 2019, reiese din datele statistice ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de Agerpres. Pe ansamblu, ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale s-a situat, în intervalul de analiză, la 5,9%, peste nivelul din anul precedent, când aceasta a fost de 4%.
Conform APIA, în perioada ianuarie – iunie 2020, cele mai multe achiziţii au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride – cu 2.023 de unităţi, în scădere cu 9,2%, în comparaţie cu primele şase luni din 2019. În acelaşi timp, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat o creştere de 31,6%, până la 600 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 266 de unităţi, mai multe cu 107,8%, raportat la perioada de referinţă.
La nivelul lunii iunie, în România, s-au comercializat 728 de autoturisme ecologice, în creştere cu 82%, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, când se vânduseră 400 de unităţi, iar ponderea în totalul pieţei a ajuns la 7,2% (vs. 5,7%, în S1 din 2019).
Reamintim că Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a alocat, în acest an, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), 140 de milioane de lei pentru Programul „Rabla Plus”, cu circa 45 de milioane mai mult decât în 2019. Estimările autorităţilor arată că, prin acest buget, ar putea fi cumpărate până la 3.000 de maşini electrice şi hibride.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național