APIA: Autoturismele „electrificate” au ajuns, în România, la o cotă de piață de 20,4%, în primul semestru
Numărul 29-30, 27 iul.-9 aug. 2022 » Roza vânturilor
Numărul autoturismelor noi înmatriculate în România, în primul semestru al acestui an, a crescut cu 23,2% față de aceeași perioadă din anul precedent, un salt spectaculos fiind consemnat de autoturismele ecologice, care au ajuns la o cotă de piață de 20,4%, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate într-o conferință de presă, relatează Agerpres. „APIA constată cu bucurie o evoluție pozitivă a pieței de mașini noi din România în prima jumătate a anului 2022, având o creștere semnificativă față de perioada similară a anului trecut. Organizația noastră a susținut activitatea operatorilor din business-ul auto - importatori, dealeri, agenți - în fața autorităților, pentru a oferi clienților condiții cât mai bune. În ciuda multiplelor crize prin care trece industria auto la nivel global, APIA a reușit să aibă un dialog constructiv cu ministerele și agențiile guvernamentale, care să ofere mai multă predictibilitate pentru consumator. Programele Rabla - la care APIA a fost un partener important al Ministerului Mediului și al AFM - Administrația Fondului de Mediu sunt un bun exemplu în acest sens. APIA evoluează către o organizație a mobilității ce grupează actorii importanți din toate domeniile implicate în acest fenomen național și global”, a afirmat Dan Vardie, președintele APIA.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul ianuarie - iunie 2022, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 24,5% față de perioada similară din 2021, până la o pondere de 65,1%, iar autoturismele echipate cu motoare diesel au consemnat o scădere de 26,4% și dețin o cotă de 14,5% din total.
În același timp, înmatriculările de autoturisme „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au consemnat o creștere de 122,7%, realizând o cotă de piață de 20,4%.
Astfel, ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2022, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+411,7%) și a celor plug-in hybrid (+119,3%).
Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare și minibus se consemnează o scădere de 14,2%, în primul semestrul al anului în curs față de intervalul similar din 2021, iar cele vehiculele grele și autobuzele numărul înmatriculărilor s-a majorat cu 5,5%.
„Încă de la lansarea de către Comisia Europeană a programului Fit for 55, Asociația noastră a militat pentru o analiză detaliată și o înțelegere profundă a schimbărilor majore cerute de acest program. Între timp, prin votul din Parlamentul Europei și al Consiliului European, programul CE a devenit lege și va fi aplicat pe întreg teritoriul UE. APIA își propune un dialog serios cu Guvernul României pentru a stabili de urgență cele mai bune măsuri și etape necesare evoluțiilor implicate până în 2035, când vom avea vânzarea de automobile noi cu emisii zero. În acest sens, APIA a avansat deja o serie de inițiative care să contribuie serios la evoluția spre electromobilitate a pieței românești. Noi credem că realizarea unui program/calendar național care să facă trecerea la electromobilitate într-un mod transparent, etapizat, ținând cont de nevoile și posibilitățile consumatorului de automobil, este fundamental pentru ținta asumată pentru 2035”, a spus Dan Vardie.
După primele șase luni ale anului 2022, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+218,8%), Clasa B (+0,2%), Clasa C (+19,3%), Clasa D (+13,4%), Clasa E (-16,4%), Clasa F (-3,0%), SUV (+25,3%), MPV (+168,2%) și Clasa Sport (+28,9%), raportat la perioada similară din anul anterior.
Analiza evoluției autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4) relevă faptul că, după primele șase luni ale acestui an, acestea dețin o cotă de piață de 20,6%, corespunzătoare unui volum total de 11.953 de unități, în creștere cu 1,7% față de anul 2021, când se înregistrau 11.749 de unități.
Potrivit sursei citate, în funcție de tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în iunie 2022 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 56% din totalul achizițiilor de autoturisme. La șase luni, persoanele juridice acoperă o pondere de 60%, iar diferența de 40% le revine persoanelor fizice.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice