APIA: Creștere cu 27,7% a înmatriculărilor de autoturisme noi, în T1; mașinile „verzi”, salt de aproape 35%
Numărul 16-17, 26 apr. - 9 mai 2023 » Breviar statistic
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România, în primul trimestru din 2023, cu 27,7%, în comparație cu perioada similară a anului anterior, iar autoturismele „verzi” au înregistrat un salt 34,8% și au ajuns la o cotă de piață de 20,2%, reiese din datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres. Conform statisticii oficiale, pe piața națională, în topul primelor zece mărci de autoturisme și autovehicule comerciale, după primele trei luni din acest an, pe primul loc se află Dacia - cu 13.652 de unități, urmată de Renault (4.422 unități), Ford (2.516), Hyundai (2.457), Mercedes-Benz (2.404), Toyota (2.346), Skoda (2.218), Volkswagen (2.195), BMW (1.247) și Suzuki (969).
Segmentul autoturismelor reprezintă aproximativ 85% din totalul pieței; acestea au înregistrat, în luna martie 2023, un volum de 12.120 de unități, cu 11,2% mai mult decât în luna similară din 2022.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul de referință, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 1,6% față de perioada similară din anul anterior, ajungând, astfel, la o pondere de 67,1%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 2,6%, de la an la an, și dețin o cotă de 12,8% din total.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piață de 20,2%, la finele lunii martie a acestui an, pondere care depășește cu 7,4% cota deținută de motoarele diesel. În acest sens, autoturismele 100% electrice dețin o cotă de 8,6% din piață în primele trei luni ale anului 2023, comparativ cu 7,3%, cu un an în urmă.
Achizițiile din categoria autoturismelor ecologice s-au majorat cu 34,8%, în T1 din acest an, comparativ cu perioada similară din 2022, fiind de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+48,8%) și a celor plug-in hybrid (+32%).
În timp ce, în luna martie 2023, autoturismele electrice raportează o scădere de 2,4% față de luna similară a anului trecut, la nivelul primelor trei luni ale anului în curs s-a consemnat o creștere de 48,8% față de anul precedent.
De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative, în creștere cu 26,6%, în martie 2023 vs martie 2022, respectiv cu 32%, de la trimestru la trimestru.
Totodată, vânzările de autoturisme full hybrid au scăzut cu 10,8% față de luna martie 2022, însă au crescut cu 23,6%, raportat la primele trei luni ale anului trecut.
Cele mai multe achiziții de autoturisme în primele trei luni din 2023 au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă o pondere de 58%, iar diferența de 42% le revine persoanelor fizice.
În categoria autovehiculelor ușoare, pe ansamblul celor trei luni din acest an, se remarcă o creștere de 26,4%, care consemnează o evoluție similară cu cea a autoturismelor (+27,7%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial