MyWIZ - Business în cloud
APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 12,1% în primele șapte luni

APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 12,1% în primele șapte luni

Numărul 33-34, 24 aug. - 6 sep. 2022  »  Breviar statistic

70.028 autoturisme noi au fost înmatriculate în România în primele șapte luni, în creștere cu 12,1% comparativ cu aceeași perioadă din 2021, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres. După evoluția importantă a primelor luni, iulie 2022 vine cu o scădere de 18,9% a înmatriculărilor de autovehicule față de anul precedent, după cinci luni de creștere de la începutul acestui an.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna iulie 2022, un volum de 11.987 unități, cu 22% mai puțin decât în luna similară din 2021. „În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total”, precizează sursa citată.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după șapte luni din 2022, o cotă de piață de 20,7%, care depășește cu 6,6% și 4.636 unități cota deținută de motoarele diesel.

Mașinile electrice (full electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piața românească în primele șapte luni ale anului 2022, cu o creștere spectaculoasă față de aceeași perioadă a anului 2021, când reprezentau doar 1,9% din piață.

Tot acestea în luna iulie au înregistrat o creștere cu 10,9% față de iulie 2021. Mai important este faptul că în luna iulie 2022, față de perioada similară din 2021, autoturismele full electric au înregistrat o creștere de 47,8%.

„Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele «verzi» au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+106,4%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+371%) și a celor plug-in hybrid (+81,3%). Cu atât mai mult, în primele șapte luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 2.982 unități, model lansat în 2021, cu o creștere de 45 ori față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3, 335 unități, cu o creștere de 17 ori față de 2021, Hyundai Kona cu 276 unități, în creștere cu 196,8%, Volkswagen e-UP! cu 268 unități, în creștere cu 44,9% și Renault Zoe cu 159 unități, în creștere cu 55,9%”, se menționează în comunicat.

Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4), se observă că, după șapte luni din 2022, acestea dețin o cotă de piață de 20,7%, corespunzătoare unui volum total de 14.494 unități, în scădere cu 0,8% față de anul 2021, când se înregistrau 14.612 unități.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în iulie 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 57% din totalul achizițiilor de autoturisme. Dacă ne raportăm la cele șapte luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procentaj de 59%, iar diferența de 41% le revine persoanelor fizice.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.