APIA: Piața auto din România a crescut cu aproape 10%, în intervalul ianuarie-septembrie
Telex » Știri 18 octombrie 2019
Vânzările de autovehicule noi au consemnat, în primele nouă luni ale anului, un volum al vânzărilor în creștere cu 9,7% în comparație cu același interval din 2018, relevă datele statistice publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), informează Agerpres. La nivelul lunii septembrie, piața totală auto din România a crescut 15,7%, comparativ cu luna similară a anului anterior.
Potrivit sursei citate, în continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care au realizat 57% din totalul achizițiilor de autoturisme din primele nouă luni ale lui 2019. Cu toate acestea, numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime nouă luni (54.558 unități) este cu 29,5% superior celui din perioada similară a anului trecut (când se înregistrau doar 42.127 unități). Ca urmare, și ponderea achizițiilor realizate de persoanele fizice a crescut pe ansamblul perioadei analizate, de la 37% în 2018 la 43%, în 2019.
În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele nouă luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 329.231 unități, cu 5,1% mai puține decât în 2018, având și o structură de vârstă îmbunătățită (cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani).
Vânzările de autovehicule noi au consemnat, în luna septembrie, un volum al vânzărilor în creștere cu 15,7%), comparativ cu luna similară a anului trecut. La nouă luni, se înregistrează o creștere generală a pieței cu 9,7%, pe un volum total de 147.966 de unități, din care 127.251 sunt autoturisme (+11,9%) și 20.715 vehicule comerciale (-1,8%).
În funcție de tipul de combustibil al achizițiilor de autoturisme, în luna septembrie, atât autoturismele cu motoare pe benzină, cât și cele diesel au cedat procente celor cu combustibili alternativi. Totuși, după nouă luni, autoturismele pe benzină continuă să dețină o pondere de 71% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în aceeași perioadă din anul anterior, respectiv 60,6%.
Pe de altă parte, autoturismele „verzi” (electrice și hibride) au înregistrat, la nivelul lunii septembrie, o cotă de 4% din total, inferioară celei din luna precedentă, dar pe ansamblul primelor nouă luni ale anului, această categorie de autoturisme înregistrează o creștere raportat la volum, respectiv 4.734 de unități, față de 2.927 de unități, în 2018. Ponderea acestui tip de autoturisme în ansamblul pieței a ajuns la 3,7%, comparativ cu 2,6%, în 2018. Pe subcategorii, se înregistrează o creștere de 138,6% la autoturismele full electrice, precum și un salt de 7% la cele plug-in. În același timp, autoturismele hibride consemnează o creștere de 52,8%.
În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația după nouă luni din 2019 se prezintă astfel: România, cu o pondere de 30,5%, Germania - 17,8%, Cehia - 10,5%, Turcia - 9,7% și Spania - 8,3%. În acest context, comparativ cu perioada similară din 2018, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut cu 10,8%, iar cele din import cu 12,4%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice