APIA: Piața auto din România a scăzut cu 29,6%, în primele patru luni
Telex » Știri 18 mai 2020
Piaţa auto din România a scăzut cu aproape 30%, în primele patru luni din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres. În acest context, este de reţinut faptul că evoluţia din România, ca şi cea din Europa, de altfel, este cauzată de o conjunctură a pieţei auto dintre cele mai complexe în care principalul rol îl are pandemia COVID-19 şi restricţiile de circulaţie sau oprirea generală a producţiei de autovehicule din Europa, la care se adaugă cerinţele unor emisii de CO2 mai severe decât cele de anul trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, pe fondul scăderii generale a pieţei, în luna aprilie 2020 a crescut semnificativ ponderea autoturismelor diesel (43%), comparativ cu cea înregistrată în luna anterioară (34,1%). Autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv 63,1% din total, în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, de 64,9%.
Pe segmentul autoturismele electrice şi hibride, după primele patru luni din acest an, se înregistrează un volum în creştere totală de 4,6%, faţă de perioada similară a anului trecut. În această marjă, se consemnează o creştere de 27,5% la autoturismele full electrice şi 70,3%, la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o scădere conjuncturală de 4,2%.
Conform APIA, autovehiculele comerciale uşoare (inclusiv minibus şi pick-up) au înregistrat o scădere de 57,9%, în aprilie, iar la nivelul primelor patru luni există o diminuare de 30,1%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național