APIA: Piața auto din România, în scădere cu 26,2% la 11 luni
Telex » Știri 15 decembrie 2020
Piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 26,2% în primele 11 luni ale anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, deşi în ultimele trei luni vânzările de maşini au revenit pe un trend crescător, relevă datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), informează Agerpres. Pe fondul unui an dificil ca urmare a crizei sanitare, piaţa auto din România consemnează totuşi trei luni consecutive de creşteri ale înmatriculărilor de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse şi autobuze). Astfel, după ce în septembrie a fost un salt de 72,8% faţă de aceeaşi lună din anul anterior, în octombrie a existat o consolidare a evoluţiei, cu o creştere de 13,7%, iar în noiembrie de 0,7%, raportat la perioadele de referinţă.
În marja statisticii din perioada ianuarie - noiembrie 2020, autoturismele au înregistrat un volum total de 109.190 de unităţi, în scădere cu 25,3% comparativ cu acelaşi interval din 2019.
În ceea ce priveşte autoturismele ecologice (electrice 100%, hibride plug-in şi hibride), în perioada ianuarie - noiembrie se înregistrează un volum în creştere cu 21,7%, în comparaţie cu datele din acelaşi interval din anul precedent.
Conform APIA, cele mai multe achiziţii de autoturisme sunt realizate, în continuare, de persoanele juridice, care acoperă 54% din total.
Categoria de autovehicule comerciale uşoare (inclusiv minibuse şi pick-up-uri), în primele 11 luni din 2020, a înregistrat o scădere de 27,9%, de la an la an.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național