APIA: Vânzările de autoturisme ecologice au crescut cu 76,4%, în primele zece luni
Numărul 45, 16-22 nov. 2022 » Breviar statistic
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 8,3%, în primele zece luni ale anului în curs, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, marjă în care modelele "electrificate" au raportat un salt de 76,4%, respectiv o cotă de piață de 20,8%, arată statistica publicată de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citată de Agerpres. La nivelul lunii octombrie, înmatriculările de autovehicule s-au majorat cu 9,4%, de la an la an, dar au scăzut cu 11,7% față de octombrie 2020 și cu 0,4% în comparație cu octombrie 2019.
Potrivit sursei citate, pe piața națională, topul primelor zece mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale), la 10 luni, este condus de Dacia (31.237 unități), urmată de Ford (10.319), Toyota (9.089), Renault (8.731), Hyundai (8.202), Volkswagen (7.567), Skoda (7.168), Mercedes-Benz (6.018), Peugeot (3.515) și BMW (2.467).
Datele APIA relevă faptul că autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total) au consemnat, în luna octombrie 2022, un volum de 10.423 de unități, cu 9,8% mai mult decât în luna similară din 2021.
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 43,7%, apoi Clasa C - cu o cotă de 25,9%, și Clasa B (18,5%).
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele zece luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,8%, față de perioada similară din 2021, până la o pondere de 65,1%. Totodată, autoturismele echipate cu motoare diesel au înregistrat o scădere de 6,2% și dețin, în prezent, o cotă de 14,1% din total.
Pe de altă parte, autoturismele ecologice, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piață de 20,8%, la finele lunii octombrie.
"Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele «verzi» au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie au crescut considerabil (+76,4%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+224,1%) și a celor plug-in hybrid (+44,3%)", se arată în analiza APIA.
Cele mai multe achiziții de autoturisme, în perioada ianuarie - octombrie 2022, au fost realizate de persoane juridice, care acoperă 59% din total, iar diferența de 41% revine persoanelor fizice.
La categoria de autovehicule comerciale ușoare s-a înregistrat, în intervalul analizat, o scădere de 15,4% a vânzărilor.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice