APIA: Vânzările de autoturisme ecologice au crescut cu peste 45% în România, în T1
Telex » Știri 22 aprilie 2019
Aproape 960 de autoturisme ecologice au fost cumpărate în România, în primul trimestru al anului, în creştere cu 45,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, când se înregistrau 659 de unităţi, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultată de Agerpres.
Conform datelor centralizate, din totalul consemnat în perioada ianuarie - martie 2019, un număr de 807 unităţi sunt autoturisme hibrid, în creştere cu 77,4% faţă de primele trei luni din anul anterior, 105 unităţi sunt 100% electrice (+5%), iar 47 de unităţi sunt din categoria plug-in (-54,8%).
Ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, s-a situat la 3,1%, faţă de 2,2% cât se înregistra în intervalul ianuarie - martie 2018.
Statistica APIA relevă faptul că, numai în luna martie a anului în curs, au fost comercializate 310 autoturisme „verzi”, cu 5,20% mai puţine faţă de luna anterioară, când s-au vândut 327 de unităţi.
Datele oficiale arată că, în 2018, numărul autoturismelor verzi (electrice, hibride şi plug-in) comercializate în România a fost de 4.572, în creştere cu 65,7% faţă de anul 2017. Din acest total, 3.585 de unităţi au fost vehicule hibrid (+59,8% faţă de 2017), 682 erau electrice 100% (+102,4%), iar 305 plug-in (+72,3%).
La finalul anului trecut, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2,9%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, procentajul s-a situat la 2,1%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice