Aplicație online pentru depunerea cererilor de soluționare a litigiilor dintre consumatori și bănci/IFN-uri
Numărul 30-31, 7-20 august 2018 » Conectarea la era digitală
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), instituție care pune la dispoziție infrastructura necesară soluționării amiabile a neînțelegerilor dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, a anunțat lansarea unei aplicații online prin care consumatorii pot transmite solicitările de conciliere sau arbitraj. Astfel, procedurile devin mai simple, iar durata procesului de conciliere va fi redusă semnificativ.
„Aplicația este ușor de folosit, atât de către utilizatorii experimentați, cât și de persoanele mai puțin obișnuite cu tehnologia și este benefică atât pentru comercianți, cât și pentru conciliatori. Prin noua aplicație, un utilizator poate avea la îndemână, rapid, toate documentele asociate sesizării pe care a formulat-o și de care ar putea avea nevoie. Ne așteptăm ca această facilitate (…) să permită o viteză mai mare de procesare a cazurilor primite”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
Aplicația permite încărcarea directă a documentelor inclusiv de pe telefon, prin scanarea acestora. Astfel, consumatorii au posibilitatea să uploadeze documentele în aplicație, iar acestea vor putea fi văzute direct de bancă și conciliator (de cei cărora le sunt adresate), fără a mai fi necesară trimiterea separată a documentelor. Cu noua aplicație, consumatorii salvează aproape o zi pentru întocmirea dosarului, precizează reprezentanții CSALB.
Pentru a folosi această linie de comunicare directă, consumatorii de servicii financiare pot accesa aplicația de pe site-ul www.csalb.ro. Consumatorul va completa solicitarea de pe site (pe care o găsește în Formulare cereri / accesează cerere / creează solicitare). După completarea solicitării, va primi un mail prin care îi este transmisă invitația de a accesa aplicația. Documentele introduse în formularul de înregistrare se încarcă în aplicație, iar timpul de procesare a acestora este de aproximativ o oră. Pe email, în procedura clasică, procesarea documentelor dura aproximativ o zi. Aplicația a fost configurată conform principiilor Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale (GDPR).
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate