Aplicație smart în primul „smart village” din România; se poate sesiza orice problemă apărută în contextul Covid-19
Telex » Știri 6 mai 2020
O aplicație care permite oamenilor să sesizeze orice problemă care apare în contextul relaxării măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19 este oferită în Ciugud, județul Alba, primul „smart village” din România, informează Mediafax. Aplicația este pusă la dispoziția oamenilor de primăria locală şi poate fi instalată gratuit pe telefonul mobil. Cetățenii pot transmite o sesizare în doar câteva secunde, iar mesajul ajunge în timp real la echipa Primăriei.
De asemenea pot fi transmise către cetățeni sfaturi, informări sau avertizări.
Aplicația City Health este pusă la dispoziția Primăriei Ciugud gratuit de către o companie de software din Cluj, în baza unui parteneriat care are ca scop testarea și îmbunătățirea acestei platforme. Pentru început, cetățenii din Ciugud pot raporta probleme care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19, urmând ca ulterior să existe posibilitatea de raportări ample privind orice fel de probleme edilitare. „Comuna Ciugud este un promotor activ al conceptului Smart Village care presupune în primul rând ca administrațiile locale să devină «smart», digitalizând serviciile publice oferite. Pandemia de la nivel mondial ne-a arătat în această perioadă că trebuie să facem pași rapizi spre digitalizare și să folosim tehnologia în beneficiul cetățenilor. Accesul la orice serviciu public trebuie să însemne pentru cetățean doar un simplu click. Acesta este motivul pentru care la Ciugud suntem deschiși oricărui parteneriat cu cei care vor să dezvolte sau să testeze în comunitatea noastră soluții inteligente pentru îmbunătățirea serviciilor publice”, a spus Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud.
Platforma City Health permite relaționarea la distanță între cetățeni și administrația locală, pentru a rezolva problemele comunității. Prin intermediul CityHealth, cetățenii pot raporta (mesaje text, poze - inclusiv cu geolocație) problemele cu care se confruntă și pot solicita mai ușor asistență din partea administrației inclusiv când au nevoie de suport în situații speciale, precum izolarea la domiciliu. Administrația locală preia solicitările simplu, prin notificările din platformă, și poate interveni pentru rezolvarea situațiilor sesizate. Tot prin această platformă, primăriile au posibilitatea să anunțe rapid cetățenii atunci când orașul are situații care limitează traficul sau accesul la anumite zone, ori când sunt luate decizii legate de funcționarea orașului care îi implică pe locuitori și vizitatori.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara