MyWIZ, secretul contabililor de succes
Aproape jumătate dintre managerii din retail și FMCG anticipează o scădere a numărului de joburi în domeniu, în 2024

Aproape jumătate dintre managerii din retail și FMCG anticipează o scădere a numărului de joburi în domeniu, în 2024

Numărul 44, 8-14 nov. 2023  »  Analize și sinteze

Aproape jumătate dintre managerii din retail și industria bunurilor de larg consum (FMCG) sunt de părere că numărul locurilor de muncă va scădea în 2024, în timp ce șase din zece (58%) își doresc o schimbare a climatului organizațional, arată un studiu de specialitate, citat de Agerpres. Conform datelor analizate de Pronext, 12% dintre profesioniștii din retail și FMCG se declară optimiști și afirmă că următorul an va aduce mai multe oportunități de joburi.

În același timp, 46% dintre respondenți spun că numărul oportunităților de angajare va scădea în domeniile lor de activitate, în cursul anului viitor, iar pentru 42% va fi un 2024 cu o stagnare a numărului de locuri de muncă noi.

Potrivit sursei citate, principala motivație pentru 58% dintre managerii din retail și FMCG care își doresc un nou loc de muncă este schimbarea climatului organizațional actual. Aproape un sfert (22%) dintre cei chestionați au spus că vor să-și schimbe jobul pentru a se dezvolta profesional, 17% vor o creștere a salariului, în timp ce doar 3% au ales nevoia de promovare ca principală motivație.

De altfel, 47% din totalul respondenților chestionați de Pronext au afirmat că mutarea în alt tip de companie reprezintă principala provocare pe care o caută la următorul rol profesional. Dintre aceștia, 19% au ales proiectele internaționale, 18% au optat pentru mutarea pe alt tip de rol și 16% în proiecte de inovație.

Cercetarea de specialitate relevă faptul că aproximativ jumătate dintre manageri consideră că evoluția consumului va influența cel mai mult domeniile retail și industria bunurilor de larg consum în anul 2024, în timp ce pentru 36% dintre executivi tehnologia are rolul cel mai important, iar 17% enunță că investițiile noi în extinderea rețelelor sunt cele mai relevante.

De asemenea, 44% dintre cei intervievați au ales capacitatea de a inova, 33% adaptabilitatea, 14% leadershipul și 8% orientarea către client.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.