Aproape trei sferturi dintre IMM-uri au avut dificultăți cu implementarea noilor tehnologii, în timpul pandemiei
Numărul 39-40, 6-19 oct. 2020 » Conectarea la era digitală
Aproximativ trei sferturi (73%) dintre companiile mici și medii (IMM) din toate sectoarele de activitate au întâmpinat dificultăți cu implementarea noilor tehnologii, respectiv migrarea de la vechile sisteme și retragerea vechilor tehnologii, în timpul crizei pandemice, relevă concluziile unui studiu publicat de Vodafone Group, citat de Agerpres. În cadrul aceleiași cercetări, 57% dintre IMM-uri au înregistrat anulări ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, în timp ce 35% au indicat faptul că pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii și veniturilor.
De asemenea, mai mult de jumătate dintre societățile chestionate (51%) au recunoscut că au avut dificultăți să identifice tehnologiile potrivite sau furnizorul potrivit.
În același timp, 38% dintre companiile mici și mijlocii au afirmat că au avut nevoie de sprijin prin cursuri de instruire, iar 29% au indicat costul investițiilor în digitalizare ca fiind o barieră atunci când au luat în calcul aceste transformări.
„În fazele inițiale ale crizei Covid-19, guvernele europene au prioritizat sprijinul acordat companiilor mici și medii prin introducerea de măsuri de ajutor financiar pe termen scurt, pentru a atenua provocările cu care s-au confruntat aceste companii. Studiul prezintă o serie de bune practici la nivelul mai multor țări. Următoarele politici au jucat un rol important, permițând IMM-urilor să rămână reziliente în timpul crizei: acces gratuit sau la costuri reduse la instrumente și servicii digitale; granturi și vouchere; resurse informaționale online; programe de training și sprijin direct. Cercetarea arată în continuare că guvernele naționale trebuie să țină seama de provocările cu care se confruntă companiile mici și mijlocii în procesul de digitalizare și ar trebui să adopte un cadru clar de politici de digitalizare a IMM-urilor (...)”, se menționează în studiu.
Printre politicile de digitalizare se regăsesc: abordarea decalajelor în ceea ce privește disponibilitatea instrumentelor și tehnologiilor necesare pentru digitalizare, și anume conectivitate de mare viteză și instrumente și servicii digitale adecvate; oferirea de vouchere flexibile, subvenții sau credite fiscale pentru investiții digitale, astfel încât IMM-urile să aibă capacitatea de a găsi soluții pe baza nevoilor lor individuale; oferirea de măsuri suplimentare de sprijin, cum ar fi un ghișeu unic, accesibil, care să ofere îndrumări și instruire specifice pentru sectoarele cheie.
Studiul de specialitate a implicat un sondaj pe un eșantion de 1.200 de IMM-uri din Marea Britanie, Spania, Germania și Italia, peste care a fost ulterior suprapusă o analiza efectuată de Deloitte. Cercetarea a fost realizată de la începutul pandemiei până în iulie 2020, cu scopul de a înțelege mai bine principalele provocări cu care s-au confruntat aceste companii și modul în care digitalizarea a stat la baza rezilienței IMM-urilor în timpul crizei pandemice.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice