MyWIZ, secretul contabililor de succes
ARB : Băncile au primit 21.825 de solicitări de la clienți pentru suspendarea obligațiilor de plată în 2021

ARB : Băncile au primit 21.825 de solicitări de la clienți pentru suspendarea obligațiilor de plată în 2021

Telex » Știri 13 aprilie 2021  

Băncile din România au primit 21.825 de solicitări pentru suspendarea obligațiilor de plată a ratelor, dobânzilor și comisioanelor de la clienții persoane fizice și juridice, în perioada 1 ianuarie – 15 martie 2021, potrivit datelor Asociației Române a Băncilor (ARB). „Aproximativ 96% dintre aceste solicitări au fost depuse de persoanele fizice, restul de aproape 4% fiind înaintate de companii, respectiv 800 de cereri”, se menționează în comunicatul ARB.

Clienții ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situația generată de pandemie, care se calificau la condițiile prevăzute de OUG nr. 227/2020 pentru modificarea și completarea OUG nr. 37/2020, au transmis solicitările către creditori până la data de 15 martie 2021, inclusiv. Până la data respectivă, au fost înregistrate deja 17.220 de soluționări,  ponderea în totalul solicitărilor fiind de 79%, restul fiind soluționate după această dată. Băncile au transmis răspunsuri la cererile de suspendare a obligațiilor de plată a ratelor în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitărilor complete, dar nu mai târziu de 31 martie 2021.

Potrivit ARB, aproximativ 83% din totalul cererilor soluționate până la data de 15 martie 2021 au fost soluționate în baza moratoriului legislativ, a prevederilor OUG nr. 227/2020, iar restul de 17% în baza măsurilor individuale de sprijin adoptate de bănci.

„În conformitate cu reglementările europene emise de Autoritatea Bancară Europeană, clienții au beneficiat de o perioadă maximă de suspendare de nouă luni, luând în calcul și suspendările de care au beneficiat pe parcursul anului trecut în baza moratoriilor legislative și non legislative. Clienții care au beneficiat deja de această facilitate în limita temporală trasată de reglementarea europeană și care înregistrează în continuare dificultăți financiare temporare au opțiunea să se adreseze băncii creditoare pentru măsuri de restructurare pentru a evita ca împrumutul să devină neperformant”, se precizează în comunicat.

  Reprezentanții ARB menționează că instituțiile de credit au continuat, și pe parcursul anului 2021, să absoarbă problemele de lichiditate întâmpinate de populația și companiile debitoare ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situația gravă generată de pandemia COVID-19.

„Într-un efort conjugat și cu autoritățile statului, prin efectul moratoriului legislativ, precum și prin măsuri individuale, băncile au soluționat 686.500 de cereri provenite de la clienți la nivelul întregului an 2020, în această statistică fiind incluse și măsurile de amânare la plată a dobânzilor pentru cardurile de credit. Aproximativ 67% din totalul soluționărilor la nivelul anului 2020 s-au realizat în baza măsurilor individuale adoptate de bănci pentru sprijinul clienților, iar restul de 33% în baza moratoriului legislativ. Sectorul bancar românesc a intrat pregătit în această criză de sănătate, indicatorii de solvabilitate și lichiditate înregistrând valori superioare mediilor europene. Încă de la debutul pandemiei, indicatorii de soliditate ai sistemului bancar au permis o abordare proactivă, de absorbție a problemelor clienților și de creștere a creditării într-un ritm susținut”, se subliniază în comunicat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.