ARMO: Comerțul electronic din România a ajuns la valoarea de 11,7 miliarde de euro, în 2024

ARMO: Comerțul electronic din România a ajuns la valoarea de 11,7 miliarde de euro, în 2024

Numărul 50-51, 18 dec. 2024 - 14 ian. 2025  »  Conectarea la era digitală

Valoarea comerțului electronic din România reprezintă 3,4% din Produsul Intern Brut (PIB), în acest an, echivalentul a 11,7 miliarde de euro, informează Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), care citează estimările raportului European E-commerce 2024. Potrivit unui comunicat al ARMO, citat de Agerpres, România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia.

„Dezvoltarea comerțului electronic reflectă adaptabilitatea întreprinderilor și interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluții digitale. Aderarea României la Spațiul Schengen în 2025 va crea noi oportunități, accelerând livrările transfrontaliere și accesul la piețele europene”, este de părere Cristian Pelivan, director executiv al ARMO, citat în comunicat.

Astfel, sectorul comerțului electronic a creat noi oportunități de angajare și sprijină creșterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat în ultimii ani, comerțul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat și are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistică, fullfilment sau marketing online.

„Comerțul electronic din România continuă să se dezvolte accelerat, consolidându-și rolul esențial în economie și în viața de zi cu zi a consumatorilor”, afirmă ARMO.

În acest sens, datele Institutului Național de Statistică (INS) arată că 72,9% dintre utilizatorii de Internet din România au realizat achiziții online în 2024. Astfel, statistica oficială, publicată pe 11 decembrie 2024, relevă faptul că 88,6% dintre gospodăriile românești sunt conectate, în creștere cu 2,9 puncte procentuale față de anul precedent.

O creștere semnificativă a fost înregistrată în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% față de 2023), reducând diferența față de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online (+3,4%).

Cele mai populare categorii de produse și servicii achiziționate online în 2024 sunt: Îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii (78,6%), Livrări de la restaurante și catering (36,4%), Produse cosmetice și de îngrijire personală (34,5%), Articole sportive (20,8%), Electrocasnice și electronice (15,8%) și Medicamente și suplimente alimentare (16,7%).

Lansată în anul 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. Asociația este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.