ARMO: Protejarea consumatorilor și asigurarea unor standarde de siguranță și transparență trebuie să fie o prioritate comună la nivel european

ARMO: Protejarea consumatorilor și asigurarea unor standarde de siguranță și transparență trebuie să fie o prioritate comună la nivel european

Telex » Știri astăzi, 9:28  

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) salută publicarea de către Comisia Europeană a Comunicării privind comerțul electronic sigur și sustenabil, considerând că protejarea Pieței Unice trebuie să fie o prioritate comună, și atrage atenția asupra urgenței aplicării măsurilor propuse. „Această inițiativă evidențiază importanța aplicării riguroase a legislației europene pentru a combate fluxul uriaș de produse ilegale și pentru a elimina avantajele necompetitive ale operatorilor care evită conformitatea cu normele UE, dar continuă să fie activi în Uniune”, se arată într-un comunicat al asociației citat de Agerpres .

Potrivit ARMO, comunicarea Comisiei Europene vine cu exemple despre cum legislația existentă poate fi aplicată mai eficient pentru a proteja comerțul echitabil și consumatorii europeni.

De asemenea, ARMO consideră această inițiativă un pas necesar în crearea unui mediu competitiv echitabil și atrage atenția asupra urgenței aplicării măsurilor propuse. „Problema concurenței neloiale create de companiile din afara Uniunii nu afectează doar sectorul de comerț electronic, ci întregul retail european. Este esențial ca toate statele membre, inclusiv România, să adopte măsuri rapide și ferme pentru a asigura aplicarea riguroasă a legislației și protejarea retailerilor europeni. Așa cum ARMO și alte asociații de retail online și tradițional din Uniunea Europeană au subliniat în mod constant în ultimul an, este imperativ ca toate companiile care operează în UE să respecte aceleași reguli, indiferent de locul în care sunt stabilite. Aplicarea neuniformă a reglementărilor favorizează competiția inechitabilă și slăbește încrederea în Piața Unică Europeană”, susțin reprezentanții asociației.

Această inițiativă are un impact semnificativ și asupra consumatorilor europeni, care trebuie să fie conștienți că beneficiile aparente oferite de comercianții din afara UE vin cu un cost ascuns. Acest cost nu afectează doar afacerile europene, ci și siguranța produselor pe care le achiziționează și securitatea datelor personale pe care le împărtășesc platformelor din afara UE, se precizează în comunicat.

ARMO a subliniat că protejarea consumatorilor și asigurarea unor standarde ridicate de siguranță și transparență trebuie să fie o prioritate comună la nivel european.

„Deși recunoaștem eforturile depuse de Comisia Europeană și reflectate în această Comunicare, subliniem și urgența situației cauzate de volumul copleșitor de colete care intră zilnic în UE, făcând extrem de dificilă verificarea ex-post de către autoritățile naționale. Trebuie introduse instrumente care să asigure conformitatea produselor la punctul de plecare, precum și explorarea unui rol mai activ al Comisiei și statelor membre în aplicarea normelor UE și eliminarea avantajelor concurențiale neloiale de care pot beneficia jucătorii non-UE care nu respectă regulile, dar sunt activi în Uniune. Între timp, autoritățile trebuie să aplice cu fermitate legislația actuală a UE pentru a preveni intrarea produselor ilegale pe Piața Unică”, a declarat președintele ARMO, Cristi Movilă, în comunicatul citat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.