MyWIZ, secretul contabililor de succes
Art Safari, manifestare de vârf pentru consumul cultural

Art Safari, manifestare de vârf pentru consumul cultural

Numărul 18, 15-21 mai 2018  »  Eveniment

Alexandra Rizea

Piața „George Enescu” din Capitală, flancată de Ateneul Român și de Palatul Regal, se dovedește încă o dată un spațiu ideal pentru găzduirea de manifestări cultural-artistice de mare anvergură. În aceste zile (11-20 mai 2018), în mai multe pavilioane din Piața „George Enescu” se desfășoară cel mai important târg de artă de patrimoniu și contemporană din România, Art Safari.

Pentru fiecare vizitator este deosebit de interesant să descopere ce poate să fie, într-o viziune modernă, un muzeu temporar cu deschideri îndrăznețe spre înțelegerea și interpretarea multor fenomene culturale din trecut și din momentul actual, cu o percepție interesantă asupra viitorului, marcat mai ales de cuceririle noilor tehnologii. Toate componentele complexului expozițional – de la cele care îl evocă emoționant pe Brâncuși în ipostaza de autor al unor filme documentare, până la sinteza reprezentată de împlinirea a 100 de ani de artă românească – oferă privitorului un spectacol fascinant, un balsam pentru stările de stres din lumea în care trăim.

Nu ne propunem o trecere în revistă a exponatelor și a dezbaterilor care le sunt dedicate, întrucât Art Safari trebuie văzută de aproape și în detaliu. Pe un plan mai cuprinzător, se desprind două mari caracteristici ale evenimentului.

Prima caracteristică vizează forța de atracție a artei autentice, fapt confirmat de creșterea, de la un an la altul, a numărului de vizitatori. În 2014, când a avut loc prima ediție, s-au înregistrat 14.000 de vizitatori; în 2017, s-a ajuns la 29.000. Pentru actuala ediție sunt așteptați peste 50.000 de vizitatori.

Cum se explică această dinamică? Pentru a contura un răspuns, Ministerul Culturii și Identității Naționale a inițiat un studiu din care ar rezulta că Art Safari vine, într-o manieră tot mai adecvată, în întâmpinarea cerințelor unor segmente ale populației dornice, deopotrivă, să se înscrie în rândurile colecționarilor de artă și consumatorilor de artă, pe fondul unei ameliorări a stării lor materiale și diversificării modalităților de promovare a artei. Astfel, se întocmește anual Barometrul de Consum Cultural al României (ediția pentru acest an s-a lansat la 14 mai - n. red.), o veritabilă investigație științifică, importantă sursă de inspirație și pentru organizatorii acestui tip de manifestări.

A doua caracteristică privește efortul de plasare a Bucureștiului pe un loc cât mai important pe Harta culturală a Europei, din perspectiva candidaturii, în 2021, la titlul de Capitală Culturală Europeană. Actuala ediție a făcut un important pas spre împlinirea acestui deziderat prin prezența la Art Safari a unor reprezentanți de marcă ai unor mari muzee și ai altor instituții culturale de anvergură internațională, precum cele din München, Strasbourg, Paris, Stockholm, Varșovia, Viena, Haifa, Haga, Johannesburg. Este, de asemenea, interesant de consemnat că ediția a cincea a Art Safari are ca parteneri internaționali Louis Vuitton Foundation și Muzeul Pompidou din Paris.

Aceste însemnări se doresc a fi un îndemn adresat cititorilor de a vizita pavilioanele amplasate în Piața „George Enescu” din București, deoarece un contact direct cu marea artă, cu marea cultură nu poate decât să fie o sărbătoare a spiritului, a frumosului, generatoare a unui plus de cunoaștere și de îmbogățire spirituală.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.