Articole recomandate

Raportările contabile anuale – sursa informațională privind aprecierea performanței financiare a entității economice. Studiu de caz: industria farmaceutică

Expertiza și auditul afacerilor

Nicolae Balteș, Georgiana Minculete (Piko)

Articolul de față prezintă indicatorii clasici și moderni prin care poate fi evaluată per­formanța financiară a entităților economice. Studiul a fost realizat pe baza informațiilor furnizate de rapoartele contabile anuale ale unor entități care își desfășoară activitatea în domeniul farmaceutic. Perioada 2009-2015 a arătat că cel mai mare nivel al renta­bilității a fost înregistrat în 2010.

Nr. 2, 24-30 ianuarie 2017


Regimul contabil și fiscal privind ajustarea TVA în cazul bunurilor de capital

Expertiza și auditul afacerilor

Lucian Cernușca

Articolul urmărește să pună în evidență regimul contabil și fiscal privind ajustarea taxei pe valoarea adăugată în situația achiziționării de bunuri de capital. Baza legală privind ajustarea TVA în cazul bunurilor de capital o reprezintă prevederile Codului fiscal.

Nr. 2, 24-30 ianuarie 2017


Noi modele de formulare în domeniul colectării creanțelor fiscale

Curier legislativ

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat formularele utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, pentru a le adapta la prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Ordinul președintelui ANAF nr. 63/2017, publicat în Monitorul Oficial nr. 32/11.01.2017, înlocuiește actul normativ anterior ce reglementa formularele amintite, respectiv OPANAF nr. 2.446/2014 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, emis în baza prevederilor vechiului Cod de procedură fiscală, abrogat.

Nr. 2, 24-30 ianuarie 2017


2017, sub semnul acțiunilor comune, al dialogului constructiv pentru a răspunde competent noilor oportunități și provocări

2017, sub semnul acțiunilor comune, al dialogului constructiv pentru a răspunde competent noilor oportunități și provocări

Mesajul Consiliului Superior al CECCAR

Acum, la început de an, ne adresăm cititorilor revistei CECCAR Business Magazine, tuturor colegilor profesioniști contabili, cu cele mai bune gânduri, cu urarea de a obține, împreună, în 2017, rezultate tot mai bune în deplină consonanță cu angajamentul nostru unanim de a sluji interesul public.

Nr. 1, 17-23 ianuarie 2017


Conferința Națională Extraordinară a CECCAR – optimizarea metodologiei de acordare a vizei anuale și a sistemului de cotizații

Conferința Națională Extraordinară a CECCAR – optimizarea metodologiei de acordare a vizei anuale și a sistemului de cotizații

Agenda CECCAR

Profesioniști contabili din întreaga țară au participat săptămâna trecută la Conferința Națională Extraordinară a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, care a avut loc la Poiana Brașov. Cu această ocazie au fost aprobate o serie de modificări care vizează activitatea CECCAR, în ansamblu, precum și a membrilor.

Nr. 1, 17-23 ianuarie 2017


Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie

Prim-plan decizional

Alexandra Rizea, Daniela Mihof

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a analizat oportunitatea eliminării formularului (088) Declarație pe propria răspundere pentru evaluarea intenției și a capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA și a decis renunțarea la acesta. Demersul are loc în contextul în care unul dintre obiectivele declarate ale Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor.

Nr. 1, 17-23 ianuarie 2017


Calitatea profesională, comportamentul etic – suportul bunei reputații în relațiile cu membrii CECCAR și cu clienții

Calitatea profesională, comportamentul etic – suportul bunei reputații în relațiile cu membrii CECCAR și cu clienții

Cariere. Drumul spre performanță

Alexandra Rizea

Interviu cu prof. univ. dr. Costel Istrate, președintele Filialei CECCAR Iași Alexandra Rizea: Așa cum au atestat interviurile publicate la această rubrică, cititorii noștri sunt interesați să cunoască evoluțiile profesionale ale celor care îndeplinesc funcții de răspundere în organizațiile ...

Nr. 1, 17-23 ianuarie 2017


Contabilitatea reorganizării sub formă de fuziune prin absorbție realizată între societăți care aplică reglementări contabile diferite – partea a II-a –

Expertiza și auditul afacerilor

Marian Săcărin

Reorganizarea sub formă de fuziune prin absorbție se reflectă în contabilitate în funcție de reglementările contabile pe care le aplică societățile care sunt implicate în aceasta. Astfel, în cazul societăților care aplică IFRS, la contabilizarea fuziunii se ține cont de Re­glementările contabile conforme cu Standardele internaționale de raportare finan­cia­ră, aplicabile societăților comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tran­zacționare pe o piață reglementată, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.286/2012, cu modificările și completările ulterioare.

Nr. 1, 17-23 ianuarie 2017



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.