ASF: Număr dublu de litigii soluționate de SAL-Fin în primul semestru
Telex » Știri 21 august 2020
SAL-Fin, Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar non-bancar din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, a soluţionat în primul semestru al acestui an 237 litigii între consumatori şi entităţile de pe piaţa financiară non-bancară, valoare dublă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, informează Agerpres. Astfel, potrivit unui comunicat, SAL-Fin a primit spre analiză 584 de cereri în primele şase luni, numărul solicitărilor depăşind numărul total de cereri înregistrate în întreg anul 2019, respectiv 521 de cereri.
Analiza statistică a acestor date indică faptul că, pentru 90% dintre cererile transmise spre soluţionare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei soluţii, iar pentru 99% dintre concilieri au optat pentru soluţionare online.
„Cele două proceduri de soluţionare alternativă a litigiilor sunt: procedura de soluţionare prin propunerea unei soluţii – soluţionarea unui litigiu sub supravegherea şi îndrumarea unui conciliator din cadrul SAL-Fin, ce survine ca urmare a propunerilor făcute de acesta, a sugestiilor şi concesiilor la care părţile se înţeleg în vederea soluţionării litigiului în cadrul SAL-Fin”, se menţionează în comunicatul ASF.
În perioada de referinţă, 24 litigii au fost soluţionate prin acest tip de procedură. Procedura soluţionării alternative a litigiilor prin impunerea unei soluţii, în cadrul SAL-Fin, presupune pronunţarea unei hotărâri de impunere, care, dacă nu este atacată în termen de 15 zile calendaristice de la data comunicării, constituie de drept titlu executoriu. Totodată, în perioada de referinţă, un număr de 213 litigii au fost soluţionate prin acest tip de procedură.
„Utilitatea existenţei unei entităţi de soluţionare alternativă a litigiilor pentru domeniile supravegheate/reglementate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, respectiv SAL-Fin, este susţinută, în primul rând, de creşterea solidă şi constantă a numărului de litigii soluţionate, respectiv dublarea acestora de la un an la altul, aşa cum reiese din statisticile anuale. Un al doilea element, la fel de important, îl reprezintă asigurarea unei satisfacţii ridicate pentru consumatori, care, în proporţie de peste 90%, şi-au găsit o rezolvare a litigiilor într-un timp mult mai scurt şi fără costuri. Consumatorul a beneficiat de o hotărâre care a însemnat, de cele mai multe ori, achitarea despăgubirilor cuvenite”, a declarat Nicu Marcu, preşedintele ASF.
Cea mai mare parte a litigiilor înregistrate de SAL-Fin, în perioada de raportare, respectiv 97% din total, sunt aferente pieţei RCA. Totodată, aproximativ 2% din litigii sunt în domeniul asigurărilor generale, iar 1% se referă la asigurările facultative CASCO.
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice