Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
ASF: Numărul petițiilor și al informărilor de neconformitate a crescut cu 58,29% în 2020

ASF: Numărul petițiilor și al informărilor de neconformitate a crescut cu 58,29% în 2020

Numărul 13, 7-13 apr. 2021  »  Breviar statistic

Direcția Relații cu Publicul și Petiții din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a înregistrat în 2020 un număr total de 42.774 petiții și informări de neconformitate, în creștere cu 58,29% față de numărul total înregistrat în anul 2019, a anunțat instituția, potrivit Agerpres. Petițiile și informările de neconformitate au fost repartizate astfel: 97,12% petiții și informări de neconformitate pentru piața asigurărilor-reasigurărilor; 1,97% petiții pentru piața pensiilor private; 0,40% petiții pentru piața instrumentelor și investițiilor financiare; 0,51% solicitări diverse care nu vizează aspecte aferente domeniului de activitate al ASF.

Potrivit unui raport al instituției, numărul total al petițiilor și informărilor de neconformitate înregistrat în anul 2020 este compus din: 37.583 petiții înregistrate în aplicația de petiții portal intern – secțiunea „Petiții”; 5.191 informări de neconformitate - înregistrate în aplicația de petiții portal intern - secțiunea „Raportor”, precum și în secțiunea „General” (numai cu proveniența = cesionar/cesionar - unitate reparatoare).

Din punctul de vedere al canalelor de primire a petițiilor și informărilor de neconformitate la ASF se constată că 33% dintre acestea au fost primite prin e-mail, 57% au fost petiții primite pe portal extern, 2% dintre petiții s-au primit direct la sediul ASF, iar 8% s-au primit prin poștă și fax.

ASF precizează că, în anul 2020, 55,62% din numărul total al petițiilor și informărilor de neconformitate au fost transmise de către persoane fizice, iar 44,38% de către persoane juridice. De asemenea, raportul arată că petițiile și informările de neconformitate înregistrate la ASF anul trecut au fost gestionate și soluționate astfel: 34.490 petiții și informări de neconformitate (80,63%) au fost analizate și soluționate de către Serviciul Petiții, acestea fiind complexe, necesitând instrumentare; 8.284 petiții simple (solicitări de informații, redirecționări) și informări de neconformitate (19,37%), care nu au necesitat instrumentare, au fost soluționate de Serviciul Relații cu Publicul.

Raportul semnalează că, în 2020, s-au înregistrat 42.557 petiții și informări de neconformitate pentru piețele supravegheate, în creștere cu 58,14% față de anul 2019, cu 258,83% față de anul 2018, respectiv cu 353,60% față de 2017.

Analiza în dinamică a numărului total al petițiilor și informărilor de neconformitate înregistrat la ASF în perioada 01 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2020 pentru piețele supravegheate arată faptul că, începând cu anul 2018, acesta a crescut în fiecare an față de perioada anterioară, cea mai mare creștere procentuală fiind înregistrată în 2019, când numărul petițiilor înregistrat a crescut cu 126,90% față de anul precedent.

În ceea ce privește modalitatea de soluționare a celor 36.152 petiții și informări de neconformitate analizate în mod unic în 2020, rezultă că 21.898 (60,57%) au fost soluționate favorabil, iar 14.254 (39,43%) au fost soluționate nefavorabil sau constatate ca fiind neîntemeiat formulate.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.