Sectorul de e-commerce din România ar putea crește cu 13-15% în acest an
Numărul 21, 1-7 iun. 2022 » Conectarea la era digitală
Sectorul de e-commerce din România ar putea crește cu 13%-15% în acest an, comparativ cu un avans de 10% în 2021, existând potențial de creștere a bazei de consumatori, a afirmat directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, Florinel Chiș, citat de Agerpres. „Odată ce consumatorii au văzut cât de ușor este și care sunt beneficiile comerțului online au continuat să comande. Ca urmare, am observat și schimbarea asta de paradigmă referitoare la plăți - și anume avansul plăților cu cardul care, pentru o serie de retaileri, s-au dus la peste 50% și media a crescut foarte mult din această perspectivă. Lucrurile au continuat în 2021 și continuă în 2022 într-un ritm de consolidare. Am avansat mult peste medie, neașteptat pentru jucători pentru anul 2020 - și suntem într-o perioadă de consolidare. Anul trecut am văzut un 10% avans, iar pentru acest an estimările sunt la 13%-15%. Putem să vedem totuși că, în România, în acest moment, suntem la jumătate, ca e-shoppers, și anume jumătate din persoanele care au acces la internet și cumpără online spre deosebire de peste 70% dacă ne uităm la Polonia sau Ungaria, conform rapoartelor de la Ecommerce Europe și spre 90% în Olanda și statele nordice. Deci, pentru noi, există acest potențial de creștere a bazei de consumatori”, a precizat Florinel Chiș, la evenimentul Barometrul e-Commerce.
El a subliniat că sectorul de e-commerce avansează, însă „lucrurile trebuie puse într-un context mai larg”. Astfel, pentru comenzi online este nevoie de acces la internet și de abilități în a folosi tehnologia, astfel încât să fie plasată comanda online.
Florinel Chiș a menționat că România are un procentaj foarte mare de utilizatori care folosesc social media, însă este nevoie de a crește partea de abilități. Astfel, există toate premisele ca în țara noastră să continue acest trend, pentru că, spre deosebire de un stat vestic, există „perioadă de creștere și cu potențial de creștere, mai degrabă decât a atinge un anumit platou”.
„Spunem de multe ori că pandemia a accelerat digitalizarea. Pandemia a accelerat comportamentul unor consumatori. Au fost și o serie de măsuri cum ar fi: campanii publice de încurajare a plăților online. Peste tot s-a auzit mesajul constant: plătiți online în defavoarea folosirii cash-ului pentru a limita contactul. Pandemia a creat contextul și au fost și măsuri care au contribuit la această accelerare. Noi vedem că acei consumatori care au început să comande online rămân acolo și continuă să comande online și lucrul acesta este validat de Eurostat prin creșterea numărului de persoane care comandă online”, a mai spus directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice