Aspecte teoretice și practice privind tratamentul contabil al brandurilor/mărcilor ca imobilizări necorporale
Numărul 1, 15-21 ian. 2025 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Schimbările în standardele de contabilitate pentru activele necorporale au reprezentat o sursă importantă de cercetare academică. Numeroase studii s-au axat asupra modului în care diferitele standarde sunt integrate în diverse țări. Acest articol se concentrează asupra modului în care este reglementată recunoașterea contabilă a imobilizărilor necorporale în România, în special prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările și completările ulterioare. Întrucât activele necorporale sunt numeroase și variate, acest articol își propune să prezinte doar tratamentul contabil al mărcilor/brandurilor. În acest scop, vom reda atât aspecte teoretice legate de tema abordată, respectiv definirea termenilor brand și marcă și tratarea lor contabilă conform standardelor internaționale și naționale, cât și aspecte practice, concrete, prin studii de caz.
Clasificare JEL: M40, M41, M48, M49
Articolul complet este disponibil în numărul 9/2024 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc