Aspecte teoretice și practice privind tratamentul contabil al brandurilor/mărcilor ca imobilizări necorporale
Numărul 1, 15-21 ian. 2025 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Schimbările în standardele de contabilitate pentru activele necorporale au reprezentat o sursă importantă de cercetare academică. Numeroase studii s-au axat asupra modului în care diferitele standarde sunt integrate în diverse țări. Acest articol se concentrează asupra modului în care este reglementată recunoașterea contabilă a imobilizărilor necorporale în România, în special prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările și completările ulterioare. Întrucât activele necorporale sunt numeroase și variate, acest articol își propune să prezinte doar tratamentul contabil al mărcilor/brandurilor. În acest scop, vom reda atât aspecte teoretice legate de tema abordată, respectiv definirea termenilor brand și marcă și tratarea lor contabilă conform standardelor internaționale și naționale, cât și aspecte practice, concrete, prin studii de caz.
Clasificare JEL: M40, M41, M48, M49
Articolul complet este disponibil în numărul 9/2024 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial