MyWIZ, secretul contabililor de succes
Astăzi începe programul „Casa Verde Fotovoltaice” pentru persoane fizice

Astăzi începe programul „Casa Verde Fotovoltaice” pentru persoane fizice

Telex » Știri 19 mai 2023  

Persoanele fizice se pot înscrie în noua sesiune a Programului „Casa Verde Fotovoltaice” începând de astăzi, 19 mai, și până la 26 iunie, la ora 00:00, prin intermediul aplicației informatice dedicate, informează Agerpres. În același timp, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), în perioada 27 iunie, ora 10:00 - 29 iunie, ora 23:59, se vor putea înscrie în program și unitățile de cult.

Estimările oficialilor arată că, pe baza bugetului de două miliarde de lei alocat pentru 2023, ar urma să beneficieze de sprijin financiar prin acest program aproximativ 87.500 de gospodării din întreaga țară, în efortul de a-și reduce costurile cu factura la energie.

Până în prezent, în cele două sesiuni de finanțare ale programului „Casa Verde Fotovoltaice”, organizate de AFM, au fost aprobate 55.000 de dosare.

În cazul ediției din acest an, înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare în aplicația informatică. Acestea din urmă sunt: actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație; copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu un întreg, în cazul imobilelor-construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.

"Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni. În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanțare pentru același imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanțare care îndeplinește criteriile de eligibilitate. Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate", menționează AFM.

Totodată, documentele pe care trebuie să le încarce unitățile de cult pentru a obține finanțare sunt: certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic.

Și în cazul unităților de cult, se admite o singură înscriere în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.

Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiția suportării unei contribuții proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.

Suma finanțată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferența până la valoarea totală a facturii se suportă de beneficiar din surse financiare proprii.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.