Automatizarea comerțului electronic poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din România
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Conectarea la era digitală
Robotizarea comerțului electronic poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din România pentru procesele automatizate, reiese dintr-o analiză publicată de o companie românească, dezvoltatoare de software, relatează Agerpres. Astfel, conform datelor DigiSinergy, automatizarea unui asemenea proces costă între 7.000 și 9.000 de euro, însă avantajele comerciale pe care le oferă automatizarea proceselor operaționale, sau Robotic eCommerce, sunt majore. Astfel, după implementarea automatizării, costurile asociate proceselor ar putea fi cu până la 70% mai mici și ar permite magazinelor online relocarea angajaților pentru realizarea altor sarcini. „În afară de reduceri de costuri, vorbim și de fructificarea a numeroase oportunități pierdute, altfel, din cauza capacității limitate a personalului. Angajații magazinelor online fac doar o parte din munca pe care ar trebui să o facă. Cea mai mare parte este considerată neesențială și amânată; spre exemplu, ei analizează doar o mică parte din prețuri și nu pot adăuga în timp real, în site, toate produsele dorite etc. Astfel, pierd oportunități. Pe de altă parte, roboții vor munci mult mai mult, deci vor avea o valoare adăugată mai mare decât personalul uman existent. Iar combinate, cele două aspecte, cel uman și cel automatizat, pot aduce magazinelor online creșterea de care au nevoie, într-un context economic tot mai dificil”, consideră Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.
În viziunea specialiștilor, platformele de comerț electronic care vând sute de mii sau milioane de produse anual trebuie să fie structurate într-un mod care să le permită clienților să găsească articolele de care sunt interesați, de preferință cât mai repede posibil.
„De cealaltă parte, clienții au din ce în ce mai puțin timp și mai puțină atenție pentru a căuta un produs, iar dacă acesta ar fi clasificat într-un mod care să-l facă greu de găsit, vor căuta în altă parte. A avea un produs clasificat nu numai după tip, ci și după diverse alte caracteristici, crește șansa ca acesta să fie găsit de către clienți. Iar softurile de automatizare (RPA), combinate cu capabilități AI pot clasifica produsele pe baza unor reguli stabilite încă din faza de implementare, informațiile despre produse putând fi captate din diferite surse. Astfel, RPA va detecta automat mai multe caracteristici ale produsului, oferind mult mai multe opțiuni de clasificare, nu numai categoria generală căreia trebuie să îi fie atribuit, ci și informații despre culoare, dimensiune, model, marcă, specificații tehnice și multe altele”, se arată în analiza de specialitate.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice