Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Automatizarea traficului pe Magistrala 4 a fost finalizată; trenurile circulă la 7 minute

Automatizarea traficului pe Magistrala 4 a fost finalizată; trenurile circulă la 7 minute

Telex » Știri 27 iulie 2020  

Lucrările de implementare a sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului pe Magistrala 4 de metrou, secţiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) - Străuleşti, au fost finalizate la 15 iulie, iar trenurile vor circula la un interval de 7 minute, în loc de 12 minute, a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul general al Metrorex, Gabriel Mocanu, citat de Agerpres. „Proiectul pentru cele două staţii şi depou a început în 2012, odată cu semnarea contractului şi darea ordinului de începere. Lucrările au început efectiv în 2013. Pe parcurs s-a acceptat la finanţare de către Uniunea Europeană din fonduri nerambursabile, astfel încât s-a putut realiza inclusiv terminalul modal, dar în special deservirea acestei zone importante a Bucureştiului şi anume partea de nord-vest. Este important de menţionat că beneficiază şi de un depou care va deservi şi Magistrala 6 de metrou. Proiectul a costat circa 918 milioane de lei, circa 400 de milioane fiind contribuţia Uniunii Europene, restul sunt fonduri de la bugetul de stat. Este un proiect la care au lucrat şi mulţi constructori, la care au participat şi diverse unităţi de administraţie din cadrul Ministerului Transporturilor“, a afirmat Gabriel Mocanu.

„Sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului” pe „Magistrala 4, Racordul 2, Secţiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străuleşti” (cod SMIS 2014+111325) a fost pus în funcţiune începând cu data de 15 iulie 2020. Prin finalizarea acestui proiect se îmbunătăţesc condiţiile de trafic prin scăderea timpilor de succedare la 7 minute în timpul săptămânii şi la 9 minute în weekend (sâmbătă - duminică). De asemenea, pe această magistrală vor circula 6 trenuri, de la 4, câte erau înainte.

Practic, proiectul extinde Magistrala 4 de metrou în zona de nord-vest a Bucureştiului cu încă două staţii, Laminorului şi Străuleşti, cu tuneluri şi galeriile de legătură aferente, acesta fiind obiectivul principal.

Proiectul a fost finanţat din fonduri structurale în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007-2013 (POS-T) până în anul 2015 şi, ulterior, aprobat pentru fazare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM).

Valoarea totală a proiectului în cadrul POS-T a fost de 432,78 milioane lei, din care suma eligibilă de 286,25 milioane lei. Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune - în proporţie de 85% din valoarea eligibilă a proiectului - a fost de 243,31 milioane lei.

În cadrul POIM, valoarea totală a proiectului a fost de 318,29 milioane lei, iar suma eligibilă de 200,97 milioane lei. Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune - în proporţie de 85% - a fost de 170,82 milioane lei.

Proiectul a început la data de 14 septembrie 2012 şi se va finaliza la 7 martie 2023, dată ce cuprinde şi perioada de garanţie şi notificare a defectelor.

Prin punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou s-a realizat facilitarea legăturii dintre sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu - Străuleşti şi centrul oraşului, dar şi extinderea reţelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce are o lungime construită de 1,89 km şi două staţii, dar şi îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit.

Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o asigură noul transport subteran, reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu, creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere şi reducerea timpului de deplasare.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.