Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat anunțul pentru achiziția a 20 de trenuri electrice de lung parcurs
Telex » Știri 12 august 2022
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) deschide seria achizițiilor de material rulant prin PNRR, anunțul fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP), în urma validării de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), informează ARF, citată de Agerpres. Totodată, anunțul de participare a fost transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) și va fi publicat în termen de cinci zile pe site-ul www.ted.europa.eu.
În acest sens, ARF menționează că a fost lansată, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) - Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziției unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum și achiziționarea serviciilor accesorii de mentenanță, instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune și asistența tehnică în perioada de garanție, conform Caietului de Sarcini.
„Precizăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziții are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adițional”, se arată în comunicatul ARF.
Conform sursei citate, Obiectivul Componentei 4 - Transport sustenabil, prevăzut în PNRR, este de a îmbunătăți oferta de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile, asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României, punerea în valoare a investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României, susținerea programului de trecere la sistemul de comandă-control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS, precum și înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică pe liniile ferate în prezent neelectrificate și în curs de electrificare.
Ramele achiziționate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare și în baza legislației din România și vor circula pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare.
Rutele sunt: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; Cluj Napoca - Alba Iulia - Simeria (Deva) - Târgu Jiu - Craiova - Calafat; Brașov - Sfântu Gheorghe - Miercurea Ciuc - Bacău - Iași; Brașov - Sfântu Gheorghe - Miercurea Ciuc - Bacău - Suceava; Galați - Mărășești (Focșani) - Bacău - Iași; Galați - Mărășești (Focșani) - Bacău - Suceava; Galați - Brăila - Constanța - Mangalia.
Alte rute menționate sunt: Iași - Bacău - Mărășești (Focșani) - Barboși (Galați) - Brăila - Constanța - Mangalia; Suceava - Bacău - Mărășești (Focșani) - Barboși (Galați) - Brăila - Constanța - Mangalia; Giurgiu - București - Ciulnița (Slobozia) - Călărași.
Valoarea estimată este cuprinsă între 1,201 miliarde lei, fără TVA și 2,374 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată prin PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 208 luni. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-preț.
„Procedura de atribuire este licitație deschisă, iar modalitatea de desfășurare este online pe site-ul www.e-licitatie.ro. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alți operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitație”, se mai precizează în comunicat.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 septembrie 2022, ora 15:00.
Potrivit sursei citate, se pot solicita clarificări cu maximum 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referință este lei.
Autoritatea de Reformă Feroviară - structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor - are ca obiect de activitate implementarea reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientată pe câteva direcții majore, cum ar fi: restructurarea rețelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanță care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităților desfășurate în sectorul de transport feroviar, precum și achiziționarea de material rulant care se va preda, în condițiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial