Barometru: 7 din 10 antreprenori se tem că al treilea val al pandemiei le-ar putea bloca din nou activitatea
Numărul 4, 2-8 feb. 2021 » Analize și sinteze
Pandemia de coronavirus continuă să afecteze semnificativ mediul de afaceri în condițiile în care, dincolo de pierderile din 2020, 7 din 10 antreprenori se tem că al treilea val, care a cuprins deja țările occidentale, le-ar putea bloca din nou activitatea, arată rezultatele unui barometru de opinie realizat de o companie de consultanță, relatează Agerpres. Potrivit barometrului, 57% dintre antreprenori cred că efectele pandemiei se vor vedea cel puțin până la începutul lui 2022. Numai 22% cred că economia va reveni pe linia de plutire în partea a doua a acestui an, în timp ce 19% spun că nu știu cum va evolua situația.
„Până să vorbim de revenirea economică, 62% dintre cei intervievați se tem că situația se va înrăutăți din punct de vedere epidemiologic și numai 15% văd perspectivele într-o notă optimistă. Principala temere este legată de impunerea unor noi restricții care ar afecta mediul de afaceri, menționată de 72% dintre respondenți. Pe lista provocărilor se mai află, în prim-plan, creșterea prețurilor, amintită de 43% dintre cei chestionați, accentuarea blocajului financiar (29%), scăderea vânzărilor (21%) și plata obligațiilor (taxe, impozite, rate bancare, leasinguri etc.), amintită de 19%”, arată barometrul realizat de Frames, la comanda Asociației Patronale „Protejăm România”.
Oamenii de afaceri privesc cu îngrijorare modul în care românii au început să trateze pericolul COVID. Astfel, 58% dintre respondenți afirmă că, pe fondul vaccinării, văd o relaxare în rândul românilor, fapt care riscă să conducă la o creștere a numărului de infectări.
„Campania de vaccinare a adus un plus de încredere privind perspectivele depășirii pandemiei, însă, din păcate, a influențat și comportamentul preventiv al oamenilor. În multe instituții/firme, măsurile de protecție s-au relaxat prematur. Purtarea măștii, utilizarea dezinfectanților și distanțarea socială trebuie să continue, indiferent de dinamica vaccinării”, arată concluziile barometrului.
Întrebați ce măsuri au luat pentru a se proteja împotriva pericolului COVID, cei mai mulți dintre respondenți au menționat purtarea măștii de protecție (92%), folosirea dezinfectanților (67%), reorganizarea spațiilor de lucru (52%) și folosirea unor instrumente de monitorizare a temperaturii (32%).
Pe de altă parte, barometrul arată că 73% dintre antreprenorii chestionați spun că nu au nicio garanție că măsurile de protecție sanitară pe care le-au implementat sunt cele cu adevărat eficiente.
Barometrul Mediul de afaceri, în contextul COVID – ediția a II-a a fost realizat în perioada 14-20 ianuarie 2021, prin chestionare online, telefonic și e-mail, pe un eșantion reprezentativ de 230 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerț la servicii financiare, HORECA, agricultură, energie, confecții, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 1.117 persoane. Profilul respondenților a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle și top management, 58% bărbați și 42% femei, cu o vârstă medie de 45 de ani.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice