Barometru: Cifra de afaceri a IMM-urilor a scăzut în aprilie cu 25,7% față de luna martie
Telex » Știri 7 mai 2020
Cifra de afaceri a IMM-urilor a scăzut în aprilie cu 25,7% față de luna martie și cu 19,2% față de aceeași lună a anului trecut, arată barometrul IMM-urilor din țară lansat de SmartBill, informează Mediafax. Barometrul monitorizează evoluția cifrei de afaceri a peste 20.000 de IMM-uri din țară.
„Chiar dacă specificul firmelor nu generează o reprezentativitate de 100% pentru întreaga economie, considerăm că trendul pe care îl ilustrează platforma este foarte relevant și ne oferă o perspectivă realistă asupra impactului crizei. Urmărindu-l, putem observa impactul crizei asupra IMM-urilor, momentul în care economia începe să își revină și viteza cu care o va face”, spune Radu Hasan, co-fondator & CEO SmartBill.
Cifra de afaceri scade semnificativ în ianuarie, un recul al perioadei de sărbători, dar revine pe creștere puternică în februarie și martie, urmând o perioadă de relativă plafonare până în toamnă, când reîncepe creșterea. Acest trend se păstrează aproape identic și în 2017 și 2018, ani ce nu sunt ilustrați în pagina barometrului.
„În martie 2020 observăm primele semne ale crizei, dar nu atât de ample pe cât ne-am fi așteptat. O explicație este că o bună parte dintre firmele din eșantion sunt din zona serviciilor, care se bazează pe contracte, iar facturarea se face, în general, după prestarea serviciilor. De asemenea, multe contracte de prestări servicii regulate includ o clauză de reziliere de 30 zile. Datorită acestor aspecte, este normal să vedem o întârziere a reflectării impactului crizei în volumul cifrei de afaceri. Pe acesta îl vom putea vedea doar în luna aprilie și ne așteptăm ca trendul să continue și în luna mai”, a spus Radu Hasan.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice